moeten de herstellingskosten betaald worden?

swastassijns
Topic Starter

moeten de herstellingskosten betaald worden?

#1 , 06 jul 2009 09:12

De auto van mijn vader (hij is 81!) was stuk: de garagehouder heeft een nieuwe brandstofpomp geïnstalleerd en ook de computer die de pomp aanstuurt vervangen. De garagehouder beweert dat de auto na die installaties in zijn garage 10 minuten gefunctioneerd heeft maar daarna weer stuk ging (computer stuk). Volgens de garagehouder is de auto niet meer te herstellen.
Hij wil de auto nu naar mijn vader's huis vervoeren en daar de herstellings- en vervoerskosten aanrekenen: de herstellingskosten bedragen minstens 350 € (=kost brandstofpomp, maar daar komt nog het werk en het vervoer bij). Al bij al zou mijn vader dus een serieus bedrag moeten betalen en in ruil daarvoor wordt een kapotte niet meer te herstellen wagen afgeleverd (die moet hij dan nog eens zien kwijt te geraken ook!).

Kan dit zo maar?? Mag de garagehouder kosten aanrekenen voor een wagen die hij niet meer heeft kunnen herstellen? Het lijkt mij aannemelijk dat hij wat werkuren rekent maar toch geen wisselstukken?

alvast bedankt voor een reactie!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
delady

#2 , 08 jul 2009 09:37

pppfff, mijn gepensioneerde, ziek ouders brachten hun auto bij B. in Tongeren omdat hun auto 's morgens als hij koud was, even blauwe rook had.Resultaat: in totaal hebben ze ze "geleid" tot 3000 euro te betalen, elke week kreeg hij telefonisch te horen dat het dat niet was maar iets anders en mijn oude vader dacht dan, nu zal mijn auto in orde zijn maar hij heeft er net 1000 km mee gereden en toen was de motor helemaal naar de vaantjes.Klacht indienen heeft niets geholpen, die afzetters in tongeren stelden hem zelfs voor een occassie motor van 3000 euro erin te leggen zonder de werkuren erbij geteld!neen, geen opelgarage meer voor onze familie!Schandalig!!

Reclame

Terug naar “Archief”