wettekst werkloosheidsattest C4

paling
Topic Starter

wettekst werkloosheidsattest C4

#1 , 08 jul 2009 13:50

ik zoek de wetteksten
-waarin word bepaald dat je een werkloosheidsattest moet afleveren aan de rva na het einde van de arbeidsovereenkomst voor de inschrijving als werkloze
-waarin de inhoud van een C4 bepaald word

heb zelf al wat gezocht en vind het niet en dit is het antwoord op mijn vraag bij de toezicht sociale wetten .

Mijnheer,

Deze materie behoort tot de bevoegdheid van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (http://www.rva.be - reglementering).
Bijkomende informatie kan u bekomen op volgend telefoonnummer : +++

Hoogachtend,

Secretariaat Toezicht Sociale Wetten
++++++++++

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 08 jul 2009 15:12

J. demoor heeft deze post de artikels geplaatst.

paling
Topic Starter

#3 , 08 jul 2009 17:00

J. demoor heeft deze post de artikels geplaatst.
art. 21 wao vermeld niet dat je een C4 moet afleveren bij de inschrijving als werkloze en bepaald noch de inhoud ervan .

Reclame

Vandebos

#4 , 08 jul 2009 18:42

Zal me morgenochtend eens bij collega's beraden. ( RSZ...)

paling
Topic Starter

#5 , 17 jul 2009 18:47

ik zoek de wetteksten
-waarin word bepaald dat je een werkloosheidsattest moet afleveren aan de rva na het einde van de arbeidsovereenkomst voor de inschrijving als werkloze
-waarin de inhoud van een C4 bepaald word

heb zelf al wat gezocht en vind het niet en dit is het antwoord op mijn vraag bij de toezicht sociale wetten .

Mijnheer,

Deze materie behoort tot de bevoegdheid van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (http://www.rva.be - reglementering).
Bijkomende informatie kan u bekomen op volgend telefoonnummer : +++

Hoogachtend,

Secretariaat Toezicht Sociale Wetten
++++++++++
antwoord van de rva .

Mijnheer,

In de wetgeving mbt de werkloosheidsreglementering staat dat bij een uitkeringsaanvraag de uitbetalingsinstelling een dossier samenstelt met o.a. een formulier C4. U kan dat terug vinden in art 138 van het KB van 25/11/1991 en art 87 van het MB van 26/11/1991 betreffende de werkloosheidsreglementering.

U kan het KB van 25/11/1991 en het MB van 26/11/1991 terugvinden in het Belgisch staatsblad van 31/12/1991 en u kan ook de RVA website consulteren voor nog meer informatie waarbij het mogelijk is het formulier C4 te downloaden.

++++++++++++++++++++
heb de wetgeving opgezocht en bijkomend uit de hoofdstukken

kb 25/11/1991
Art. 137.§ 1. De werkgever overhandigt uit eigen beweging:
1° (een "werkloosheidsbewijs", aan de werknemer wiens arbeidsovereenkomst, niet bedoeld in artikel 79, § 4, een einde heeft genomen, uiterlijk de laatste arbeidsdag;)

Art. 138. De Minister bepaalt na advies van het beheerscomité:
1° de stukken die als uitkeringsaanvraag gelden;

mb 26/11/1991
Art. 87. De werkloze dient zijn uitkeringsaanvraag in bij zijn uitbetalingsinstelling door middel van één van navermelde formulieren :
1° het " werkloosheidsbewijs - arbeidsbewijs " C 4, dat de werkgever overhandigt aan de werknemer wiens arbeidsovereenkomst een einde heeft genomen;

Art. 92. § 1. De uitbetalingsinstelling dient het dossier in bij het bevoegde werkloosheidsbureau, na op alle stukken een stempel te hebben aangebracht, vermeldende de datum waarop zij ze ontvangen heeft.
§ 2. Indien het een uitkeringsaanvraag betreft, dan moet het dossier toekomen op het werkloosheidsbureau binnen een termijn van twee maanden ingaande :
1° in geval van volledige werkloosheid, de dag volgend op de eerste dag waarvoor de uitkeringen worden aangevraagd;

Terug naar “Archief”