Hoi,
ik had even een vraag ivm een dagvaarding die volgens mij onterecht is
Gisteren stond opeens een gerechtsdeurwaarder voor de deur met een dagvaarding.
Wij kwamen totaal uit de lucht gevallen en hadden geen idee waar dit mee te maken had
In de brief stond van wie de dagvaarding uitkwam en dus namen wij contact met hun op
Het betrof een rekening van een klein bedrag dat nooit betaald was, maar aangezien wij nooit een rekening gehad hadden vielen we nog hoger uit de lucht
na nog eens nazien bleek de rekening naar het verkeerde adres gestuurd te zijn, een adres waar we toen (de datum van de factuur) al een jaar niet meer woonden, ook de herinneringen en dergelijke werden naar daar gestuurd, zij gaven toen de zaak door aan een advocaten kantoor dat volgens ons ook nog wel brieven en aangetekende schrijvens verstuurd hebben maar ook weer op het verkeerde adres, wij hebben dus nooit iets ontvangen.
Om het duidelijker te maken, het gaat om een rekening van het medisch centrum en betreft een bloedonderzoek, de bloedstalen zijn via de dokter naar hun gestuurd, en er is enkel de naam doorgegeven en geen adres, de dokter was al op de hoogte van het nieuwe adres.
Zij hebben dan de rekening maar doorgestuurd naar het adres dat in hun systeem zat en wat dus niet klopte
Zij beweren dat ze niet verplicht zijn een aangetekend schrijven te doen om het moeten door te geven aan een advocaat.
Maw doordat zij rekeningen naar een verkeerd adres sturen moeten wij gaan opdraaien voor een hoop kosten, De rekening bedroeg 8.70 EURO en loopt nu al op tot over de 100 euro.
Is hier iets aan te doen? is het normaal dat men ons kan dagvaarden wanneer zij in de fout zijn gegaan en onze gegevens niet hebben gecontroleerd?
Is er iemand die hier meer van weet en hoe dit juist zit, zelf dacht ik altijd dat ze verplicht waren een een aangetekend schrijven te doen, en aangezien die verkeerd zouden komen zou bij hun toch de bel moeten rinkelen dat ze aan het verkeerde adres zitten
Mvg johan