Beste,
Wij zijn als bus-en tramliefhebbers in het bezit van een oldtimer lijnbus, die gerestaureerd wordt.
Graag hadden wij deze heel af en toe verhuurd voor huwelijken e n dergelijke om de kosten van de restauratie eruit te halen en om de bus af en toe eens te laten rijden (met een doel dan, beter dan zomaar rondjes te liggen rijden)
Onze vraag is nu: wat moeten wij doen om in orde te zijn?
Is een vzw voldoende?
Eerst hadden wij aan "zelfstandig bijberoep" gedacht maar ik heb begrepen dat dat heel duur wordt qua belastingen en dergelijke. Nogmaals, het is maar een hobby.
Zouden wij het ook zo kunnen doen dat we enkel de bus kunnen verhuren en wij zelf er dan vrijwillig mee zouden rijden?
We zien het niet erg zitten om vakbekwaamheid en allerlei attesten en vergunningen te halen voor een paar keer per jaar buiten te kunnen komen.
Nog een vraag: mag dit verhuur met O-platen gebeuren of moeten dit gewone nummerplaten zijn?
Is een tachograaf verplicht?
Ik hoop dat er hier iemand ons kan helpen want ik vind er op internet weing van terug jammergenoeg en het is ingewikkelde, voor mij onbekende materie!
Misschien stel ik mijn vraag ook niet op het juiste forum maar ik weet het anders niet goed...
Alvast heel vriendelijk bedankt
Anja en Dennis