Wat is een gangbaar honorarium van een advocaat?
Is het normaal dat voor een mailtje van 2 zinnetjes meteen een kwartier wordt aangerekend?
Ik heb hier een tarief van een kwartier voor 1 of 2 korte zinnetjes naar mijn mailadres dat gewoon in contactpersonenlijst staat, dus niks op te zoeken en geen secretaresse ...Je betaalt ongeveer 150 € per uur aan een advocaat.
Om een mailtje te sturen ben je vlug een kwartier kwijt: opzoeken van adres, beantwoorden, ... mogelijk door zijn secretaresse.
Per brief of per mail, ongeacht of er nu 2 zinnetjes op staan of 30 zinnetjes, je betaalt hier per blad. Per blad kan je rekenen op ongeveer 10 € zonder verzendingskosten.
Heeft de advocaat dat mailtje verstuurt terwijl je bij hem zat? Dan telt hij zijn werkuur nog als extra mee.
Ik moet precies snel eens een en ander nakijken als dat de "gebruikelijke" tarieven zouden zijnJe betaalt ongeveer 150 € per uur aan een advocaat.
Om een mailtje te sturen ben je vlug een kwartier kwijt: opzoeken van adres, beantwoorden, ... mogelijk door zijn secretaresse.
Per brief of per mail, ongeacht of er nu 2 zinnetjes op staan of 30 zinnetjes, je betaalt hier per blad. Per blad kan je rekenen op ongeveer 10 € zonder verzendingskosten.
Heeft de advocaat dat mailtje verstuurt terwijl je bij hem zat? Dan telt hij zijn werkuur nog als extra mee.
“Art.446ter.De advocaten begroten hun ereloon met de bescheidenheid die van hun functie moet worden verwacht...” (Gerechtelijk Wetboek).
tarieven van advokaten - in elk geval richtingaangevend zijn wel te vinden dacht ik op het internet.
Prijsafspraken maken is mogelijk voor kleine simpele dossiers, vb de aanstelling van een Bewindvoerder. In dergelijke zaken weet een jurist dat hij een verzoekschrift moet indienen, op de zitting aanwezig zijn en daarmee is de kous af.Kan mijn op voorhand een prijsafspraak maken? Welke formules zijn er?
groetjes,