bedrijfsgegevens verkopen toegelaten?

Nicks
Topic Starter

bedrijfsgegevens verkopen toegelaten?

#1 , 11 sep 2009 09:03

Mag ik als ondernemer de volgende zakelijke gegevens verzamelen en te koop aanbieden?

- bedrijfsnaam
- adres
- telefoonnummer
- ...

Ik vraag dus geen toestemming aan betreffende bedrijven, maar ik breng de gegevens wel onder in de juiste categorieën.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 sep 2009 09:21

Tenzij je de toestemming van de bedrijven hebt toen je de gegevens verzamelde niet.

Nicks
Topic Starter

#3 , 11 sep 2009 10:08

Tenzij je de toestemming van de bedrijven hebt toen je de gegevens verzamelde niet.
Ik had gehoopt dat bedrijfsgegevens als publiek beschouwd worden, en het verzamelen zonder toestemming toegelaten is.
Zo mag men ook ongevraagd zakelijk e-mailen/faxen, zolang het rechtstreeks naar het bedrijf is en dit dus op een neutraal contactadres. Dat heeft me op het verkeerde been gezet. :oops:

Bedankt voor de toelichting mvg :wink:

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2009 12:54

Trends heeft toch ook die gegeven of vb Graydon en die verkopen ze toch ook.

Vandebos

#5 , 11 sep 2009 13:10

Maar zij verzamelen deze gegevens met het specifieke commercïele oogpunt om deze gegevens zelf te verhandelen en hebben hiertoe dan ook toestemming van de privacy commissie.

Terug naar “Archief”