Hallo,
Deze vraag is waarschijnlijk al eens gesteld geweest maar de thread is niet te vinden.
Nu bij deze. Het is namelijk zo dat mijn wagen onlangs is weggesleept door de politie. Nu is het zo dat ik mijn wagen mocht gaan ophalen bij de desbetreffende takeldienst. Die verklaarde me dat de wagen niet op hun terrein stond maar dat ze deze hebben ACHTERGELATEN onder een viaduct van een autostrade!! Nu eens daar aangekomen, stond mijn wagen, effectief in het midden van die viaduct. Sleutels in het stopcontact en weggereden.
Nu komt het. De politie verstuurd mij een boete van 225 EUR voor takeldienstkosten.
Mijn vraag. Hoef ik dit nu te betalen? Voor zover ik weet kan men normaal gezien enkel terug over zijn voertuig beschikken, nadat men bij de takeldienst een document ondertekend heeft waarbij m'n zich akkoord verklaard voor de ophaal. Als men nadien de boete verkrijgt dan kan ik inkomen dat deze moet betaald worden, daar ik dit heb ondertekend.
In mijn geval heb ik dus niets ondertekend en gewoon mij voertuig gaan ophalen.
De politie heeft wel een foto genomen van waar mij voertuig geparkeerd stond. Maar dan nog..
Volgens mij kan ik enkel een bekeuring krijgen voor het fout parkeren.
Klopt mijn redenering of zal men hier weer beetgenomen zijn door onze fantastische wet?
Alvast bedankt voor het antwoord van jullie allen.
Giovanni