INVALIDE WIL ZIJN BOVENVERDIEPING VERHUREN.

BLONDI
Topic Starter

INVALIDE WIL ZIJN BOVENVERDIEPING VERHUREN.

#1 , 28 okt 2009 16:09

iK BEN INVALIDE EN ALLEENSTAANDE.
iK WIL NU MIJN BOVENVERDIEPING VERHUREN.
Om niet aanzien te worden als samenwonende moet ik van de ziekekas een pv laten opstellen door de wijkagent.
Een pv bevestiging dat er een leefruimte,slaapkamer,badkamer is boven.
Zodoende dat wij niet samen leven.
Nu de wijkagent zegd dat hij daar geen pv kan of mag voor opstellen.
Maar de ziekenkas moet wel een pv hebben
HOE MOET IK DAT NU IN ORDE MAKEN.

MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2009 18:32

klopt --- waar haalt men het toch - ziekenkas en azndere instanties denken dazt de politie alles kan en mag. Het tegendeel is waar.
Het is de gemeente die bepaald of dat huis/ appartement een aantal woongelegenheden bevat of kan bevatten.
Zij zullen dan vb hun dienst stedebouw/ bouwpolitie ter plaatse komen laten controleren. (Bouwpolitie zijn die ambtenaren die de 'politie' op het bouwen hebben. Dwz de bevoegdheid om in het kader van die wet op te treden en vaststellingen te doen.)
De kwartieragent zal dan mogelijk ook een opdracht krijgen om een administratief onderzoek wonen te doen.
Hij rapporteert aan de gemeentelijke diensten en deze zullen dan bepalen of de woning voor meerdere appartementen geschikt is.
Indien dat is vastgelegd kan u een aparte woongelegenheid verhuren.
Opgelet dit zijn inkomsten!!

BLONDI
Topic Starter

#3 , 28 okt 2009 19:07

Het is de bedoeling om te verhuren onder de zelfde nr hoor.
Dus geen nr erbij.

Verhuren is normaal geen probleem maar dan wordt ik aanzien als samen wonende en dan gaat mijn invalide geld naar beneden.

Daarom eist de ziekenkas een pv bevestiging van, dat er boven ook appart kan gewoont kan worden onder de zelfde nr,maar die wijkagent wil er geen geven.

Daar gaat het om!!!!!!

Reclame

roharro

#4 , 28 okt 2009 19:09

Dit heeft niets te maken met één of meer huisnummers. Een appartementsgebouw heeft ook maar één huisnummer. Het is wel nodig dat de gemeente uw bovenverdieping erkent als een aparte woongelegenheid. Daarvoor moet die aan bepaalde vereisten voldoen. Het is dus mogelijk dat er eerst verbouwings- en aanpassingswerken zullen moeten gebeuren.

Eens dat alles in orde is zal u ook bezoek krijgen van vertegenwoordigers van het kadaster die uw kadastraal inkomen zullen aanpassen (verhogen). U zal dus meer onroerende voorheffing moeten betalen. Bovendien zal het kadastrale inkomen van de bovenverdieping met 1,4 worden vermenigvuldigd en dat bedrag zal bij uw jaarlijkse aangifte in de inkomenstenbelasting worden geteld. Daardoor zal u ook meer inkomstenbelasting moeten betalen omdat uw jaarlijks inkomen groter zal zijn.

BLONDI
Topic Starter

#5 , 28 okt 2009 21:05

Dus wijkagent doe controle en volgens de agent is alles ok,maar deze geeft een attest en geen pv.

EN DAAR GAAT HET OM, ZIEKENKAS WIL P.V. EN AGENT GEEFT ATTEST EN WIL GEEN PV GEVEN!!!!!

roharro

#6 , 28 okt 2009 21:49

Neen, zoals reeds werd geantwoord heeft de wijkagent geen enkele bevoegdheid in dit soort zaken. Hij kan geen beslissing nemen en bijgevolg ook geen attest of enig ander rechtsgeldig document afleveren.

jefke007

#7 , 29 okt 2009 17:36

Het gaat mi over de gezinssamenstelling.

In bepaalde gevallen wordt die door de wijkagent vastgesteld.

Als er voor dat huis maar EEN kadastraal inkomen is, zal het niet zo eenvoudig zijn om daar in het bevolkingsregister 2 aparte gezinnen van te maken.

Een ziekenfonds eist normaal geen pv, wel een attest samenstelling van het gezin , dat ze zelf uit het rijksregister kunnen halen.
Indien je later niet alleen op dat attest samenstelling gezin gaat staan, dan zal je inkomen inderdaad zakken.
Niet in elke huis is het mogelijk om officieel 2 aparte gezinnen te huisvesten.

Franciscus

#8 , 29 okt 2009 17:48

Een proces verbaal is een akte waarin strafbare feiten worden geregistreerd en die akte wordt verzonden aan het parket.
De ziekenkas of een andere instelling kunnen dus nooit enig PV bekomen.
Vroeger ook niet hoor.

Het is echter zo dat veel diensten niet vertrouwd met de wijzigingen denken dat politie zoiets moet of mag of kan doen.
Sedert de laatste wijzigingen zo een 10 jaar geleden nu zijn er vanuit Parket maatregelen gekomen wat kan en mag en moet.
Politie stelt geen PV op die niet toegelaten zijn door het parket.

U zal daar dus nooit een PV van krijgen.
Wat u hebt gekregen zal het nr zijn van de registratie van het onderzoek dat de kwartoeragent dan heeft uitgevoerd en dat naar de adlministratie van de gemeente gaat. Iets anders kan en mag hij niet opstellen.
Als zijn niet akkoord gaan stel hen dan voor om eens zelf met de commissaris van politie te bellen en die zal hun dan dezelfde uitleg geven dan welke hier al gedaan is.

j.demoor

#9 , 30 okt 2009 11:44

“Art.4.2.1. Niemand mag zonder voorafgaande stedenbouwkundige vergunning :...7° een woning opsplitsen of in een gebouw het aantal woongelegenheden die hoofdzakelijk bestemd zijn voor de huisvesting van een gezin of een alleenstaande wijzigen, ongeacht of het gaat om een eengezinswoning, een etagewoning, een flatgebouw, een studio of een al dan niet gemeubileerde kamer...”(15 MEI 2009. - Vlaamse codex ruimtelijke ordening).

Om uw bovenverdieping te verhuren als woning,dient u dus vooraf een stedenbouwkundige vergunning te bekomen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus

#10 , 30 okt 2009 18:14

... "" wel een attest samenstelling van het gezin ""
Eezn dat ook dat kan de kwartieragent lmee vaststellen door onaangekondigde controles en buurtbevraging.
Hij rapporteert hier als een bestuurlijk agent aan de bestuurlijke overheid en deze overheid zal het attest afleveren.

Politie heeft nl 2 taken 1- gerechtelijk met als baas procureur des Konings
2- bestuurlijk met als baas de burgemeester van de gemeente waarin hij werkt ( met de huidige meergemeentelijke politiezones soms verwarrend) want dan is het eigenlijk de voorzitter van de politieraad.
Voor de ene worden PV opgesteld en voor de andere administratieve akten in een aantal gelimiteerde procedures ( zie hfst administratieve taken van de politie - afstoting van)

BLONDI
Topic Starter

#11 , 31 okt 2009 08:42

Volgens mij sta ik niet op de zelfde golflengte met mijn vraag en jullieantwoorden,maar ok ik dank u alle voor de moeite.
--------------------------------------------------------------------------------------
ik laat toch zoveel mensen in mijn huis wonen als ik wil onder de zelfdenr,maar uiteraard dan zitten ze aan mijn uitkering,omdat ik dan samenwoon. EN DAAR GAAT HET OM!!!!
--------------------------------------------------------------------------------------
Iniedergeval heb de instanties laten weten dat ik ze zal dagvaarden,omdat ze elkaar tegenspreken.
gisteren antwoordt gehad,alles in orde.

Franciscus

#12 , 31 okt 2009 10:19

Uiteraard laat u wonen wie u wil alleen zijn daar gezien we in een land leven met met wetten consequenties aan verbonden.

Woont u op hetzelfde adres en in een woongelegendheid dan is dat een vorm van samenwonen

Woont u met een aantal en is de woongelegenheid daar niet voor geschikt dan kan er oa via codex - en Vlaamse woonwetgeving een einde worden aangemaakt of boetes ( onbewoonbaarheidsverklaring )

Als u in dezelfde woongelegenheid woont dan worden alle goederen die daar staan gezien als eigendom van alle bewoners met juridische gevolgen bij oa huiszoeking of beslag gerechtsdeurwaarder.

Algemeen als u regel A kiest dan kan u zich bij de overheid niet beroepen op regel B om beschermingsclausules in te roepen.

Terug naar “Archief”