alimentatie, loonbeslag en deurwaarder

sofie4
Topic Starter

alimentatie, loonbeslag en deurwaarder

#1 , 11 nov 2009 23:39

Er is op het loon van mijn ex loonbeslag gedaan.
We zijn in mei naar de deurwaarder geweest, in juli is het vonnis betekend bij zijn werkgever.
Blijkbaar zijn er al 5 bedragen bij de deurwaarder op rekening gekomen van in totaal een 4000€. Hiervan is een 3500€ voor mij (alimentatie en kosten die ik heb voorgeschoten)
Maar nog altijd heb ik geen euro gezien. Heb gebeld, en telkens is degene die met het dossier bezig is, niet aanwezig. Gisteren heeft de secretaresse dus de bedragen gezegd die al gestort zijn geweest.

Is het normaal dat alles zo lang duurt. Uiteindelijk is de intrest voor de deurwaarder. En ik moet elke maand zien dat ik rondkom.
Nu ook een vraag, hoeveel kosten heeft een deurwaarder ongeveer per maand.
Als hij deze maand die 3500€ stort, hoeft hij van loonbeslag van december enkel nog maar de alimentatie en zijn kosten te doen, dus niet meer het volledige loon.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 nov 2009 09:24

“Art.1390...Overhandiging of verdeling van gelden waarop beslag is gelegd...kan niet geschieden dan overeenkomstig de bepalingen van artikel 1627...Art.1627.Uiterlijk vijftien dagen...na de inbeslagneming van de gelden,verzoekt de gerechtsdeurwaarder de schuldeisers die beslag...gedaan hebben,de aangifte en het bewijs van hun schuldvordering in hoofdsom,interest en kosten...op zijn kantor te doen toekomen...”(Gerechtelijk Wetboek).

Dit houdt in dat de gerechtsdeurwaarder niet kan verdelen zo lang de beslagprocedure niet VOLTOOID is en dat uw interest loopt tot uw betaling.

Opmerking: http://just.fgov.be/ neemt de wijzigingen ingevoerd door de wetten 29 mei 2000 en 27 maart 2003 reeds op alhoewel bij mijn weten de Koning de datum van hun inwerkingtreding nog niet bepaalde.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

sofie4
Topic Starter

#3 , 15 nov 2009 20:07

kan je dan al wel een voorschot vragen, want financieel zit ik er echt niet zo schitterend voor.
Uiteindelijk ben ik al bijna 6 maand aan het wachten op alimentatie

Reclame

sofie4
Topic Starter

#4 , 18 nov 2009 12:37

nu heb ik juist een aangetekende brief gekregen.
Er is een achterstal van 2450€ en mijn kosten van 350€, dus een totaal van 2800€.

Hiervan krijg ik nu 1100€ en de rest zijn allemaal kosten voor de deurwaarder. En voor de deurwaarder is dit nu een afgesloten zaak.

Het kan toch niet dat ik voor 1700€ kosten moet laten vallen omdat mijn ex niet wilt betalen.
Ik dacht dat de kosten voor ex waren, en nu moet ik 2/3de van mijn alimentatie laten vallen.

Rebel-with-a-cause

#5 , 18 nov 2009 15:29

Lees eens rustig deze brochure door.

Terug naar “Archief”