Vooreerst sorry mocht dit in het verkeerde forum staan (ik ben hier nog redelijk nieuw).

Dit is onze situatie:
Een paar jaar geleden zijn er nieuwe buren komen wonen die wilde bamboe hebben neergeplant. Blijkbaar niet zoals het hoort, want na enige tijd ligt onze hele tuin vol met bamboestronken die niet uit te roeien zijn. We hebben dit gemeld aan de buren, die hun tuinman hadden geïnformeerd en blijkbaar zouden jutten zakken moeten voldoen voor alles tegen te houden (niet dus). We (ook de buren aan de andere kant) werden altijd een beetje afgescheept en hebben dus gedreigd om naar de vrederechter te gaan indien ze niets wilden doen aan de wildgroei. Uiteindelijk zijn die buren plotseling verhuisd en nu wonen er nieuwe mensen. Die mensen willen de bamboe behouden omdat ze het mooi vinden en het afscherming biedt. Ik weet dat die mensen niet in fout zijn, maar wat kunnen we als buren nu doen aan deze situatie? Ik wil geen ruzie met de nieuwe buren aangezien het hun fout niet is. Anderzijds wil ik binnenkort mijn huis verkopen en zorgt dit voor een serieuze minderwaarde.
Alvast bedankt bij voorbaat.
Met vriendelijke groeten