ontteigenin en verdeling huis tussen, mijn man en zijn ex

nicsje
Topic Starter

ontteigenin en verdeling huis tussen, mijn man en zijn ex

#1 , 08 dec 2009 07:49

vraagje:huis word ontteigend,wij wonen nog in het huis, man betaald alle lasten.Ze zijn met de ontteigening tot een akkoord gekomen,er moet nog 2 mijoen afbetaald worden, nu weigert ex de helft van die 2 miljoen in te korten,
Waarom: ze geeft over 3 jaar het huis van haar ma gekocht , en kreeg geen lening in de bank , dus geeft ze haar laten afschrijven , van het huis hier, dus betaalde mijn man reeds 3 a4 jaar alleen de lening af
Nu wil ze die 2 mijoen niet laten aftrekken van de gehelele som die ze krijgen, ze zegt de lening staat op mijn man alleen, dus die moet afgetrokken worden van zijn geld .Hij mijn man verkeerd gehandeld om te tekenen dat hij de lening op hem alleen liet zetten.In de echtscheidingspapieren staat indien het huis verkocht word dat alles word verdeeld , maar eerst de schuld afbetaald.Wat moeten wij nu doen, ze komen niet tot een akkoord, en je kan tegen dat mens niet spreken, en ze moeten akkoord komen tegen eind januari
Groetjes Nicsje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 dec 2009 13:03

" heeft haar laten afschrijven , van het huis hier, "

Wat bedoelt u daarmee? Men kan zich niet laten afschrijven van een huis. Daarvoor moet een nieuwe notariële akte worden opgesteld. Is dat gebeurd? Idem voor hypothecaire lening: die is genomen op het huis en niet op een persoon; wie staat er vermeld als lener(s) in de notariële akte van de hypotheeklning? Is die akte soms gewijzigd?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 dec 2009 19:31

Het feit van wonen of niet wonen heeft niets te maken met het al of niet gezamelijk een lening te hebben aangegaan.
Voor de lening wat een contractuele verbintenis tussen partij A1-A2 en B(bank) is zijn de akkoorden bij wijziging nodig van deze drie partijen.
Hieraan zijn kosten verbonden.
Voor wat het wonen en de kosten hiervan betreft zijn het de onderlinge akkoorden - stlzwijgend vb ieder naar best vermogen - afspraken in huwelijkscontract en bij (feitelijke) scheiding de afspraken gemaakt bij de notaris al of niet in authentieke akte.
Als er door andere moeder voorafgaand geld is gegeven en er een onevenwicht is bij de aankoopprijs zal dat bij geen geschrift toen opgesteld nu moeten bewezen worden .

Reclame

Terug naar “Archief”