Naleving basisakte en andere problemen

bald*no*locks
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Naleving basisakte en andere problemen

#1 , 15 dec 2009 10:29

Ik heb het volgende probleem.
Een van de mede bewoners is nu de oudste bewoner van het appartementsgebouw na verhuis van het gezin op het tweede verdiep.
Deze laat zich nu een beetje gelden als de politieman van het gebouw.
Komt ruzie maken daar ik een bezoeker had laten parkeren op de oprit voor het gebouw, maar niet op zo'n wijze dat in- en uitrit geblokkeerd was.
Daar ik deze reaktie nogal belachelijk vond, verwijderde ik de door hem ongevraagd op mijn eigendom geplaatste fiets (daar hij over een garage beschikt).
Dan is de ruzie pas echt ontketend.
Deze persoon legt anderen de wetten op maar leeft de basisakte zelf niet na.
Zijnde: open vuur maken op het achterplein (BBQ), kind laten spelen op het achterplein, aan verschillende auto's werken en verbruik elektriciteit op kosten van de gemeenschap (mijnheer heeft een stopcontact bijgeplaatst in zijn garage op de gemeenschappelijke elektriciteitsleiding), nachtlawaai en tenslotte, zijn bezoekers mogen parkeren voor de poort.
Ik heb deze persoon op verschillende van deze feiten gewezen, vervolgens ben ik een nazi en een racist.
Op 06/12/2009 na 4 dagen ruzie van deze genegeerd te hebben tussen hem en zijn vrouw, in de dag en na 22.00 uur, word ik op deze datum gewekt uit mijn slaap om 01.10 uur door een luidruchtig telefoongesprek en gestamp op de vloer (Nota: zijn living ligt boven mijn slaapkamer).
Ik bel aan beneden/buiten bij het 1é verdiep, maak hem vriendelijk duidelijk dat deze hier niet alleen woont en tracht me weer naar binnen te begeven. (Reeds aangesproken geweest over dit lawaai door zijn Chinese bovenburen).
Mijnheer stormt de trap af, mijn Filippijnse vriendin tracht me binnen te trekken, en als ik mijn hoofd naar haar had gedraaid, volgde een laffe aanval.
Mijnheer sloeg mij op het achterhoofd en gaat vervolgens lopen.
Ik had al pv laten opmaken daar deze een week ervoor in de nacht op mijn deur was komen slaan, dus nu pv voor slagen en verwondingen.
Deze vond het ook leuk mij met anonieme telefoons te gaan stalken, tot hij zich verraadde in de nacht van 06/12/09 met 3 anonieme oproepen om 01.26 uur.
Dus zogauw ik dat nummer bekomen heb, pv nummer 3 voor stalking.
Ik heb de syndicus verwittigd aangaande dit gedrag, en dit zal ter sprake komen op eerstvolgende vergadering.
Plotseling is alles rustig nu, en mijnheer werkt niet meer aan auto's?, Wetende dat eerstvolgende vergadering in januari is neem ik aan?
Wat kan ik ondernemen tegen zo'n gedrag?
En ik laat de nationaliteit van irritante bovenbuur achterwege, daar ik niet als racist wil bestempeld worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 dec 2009 12:20

Alle informatie blijven verzamelen, altijd vriendelijk en beleefd blijven, elke overtreding vriendelijk doch beslist melden aan de syndicus en indien men u persoonlijk lastigvalt melden aan de politie.

Voor de vergadering maakt u een klein overzicht van de geschiedenis van dit conflict. Hou dit zo zakelijk en overzichtelijk mogelijk. Maak melding van de pv's doch verspreidt hiervan geen kopieën (schending geheim van het onderzoek). Spreek daarom zo algemeen mogelijk over deze pv's. Het overzicht zou een opsomming dienen te bevatten van de overtredingen die werden begaan en de artikels in de basisakte of het reglement waarop u zich beroept. (neem deze eventueel over in uw tekst)

Indien u wenst kan u dit document in voldoende kopieën voorzien voor de gehele vergadering zodat iedereen uw verhaal kan volgen mochten er discussies en/of onderbrekingen optreden...

Hopelijk helpt dit u verder?

bald*no*locks
Topic Starter

#3 , 15 dec 2009 12:29

Alvast bedankt voor de gegeven raad.
Ik had al zoiets voorzien voor de vergadering.
Maar zoals u zegt kan ik het beter veralgemenen, zodat betrokken persoon zich niet aangevallen voelt.

Reclame

Vandebos

#4 , 15 dec 2009 13:13

Volledig veralgemenen is niet nodig, uiteindelijk gaat het over gerichte klachten tegen de daden van een specifieke persoon. Hou het gewoon zakelijk zodat uw klacht niet subjectief overkomt.

Eg: Niet "zodra ik mijn rug naar hem draaide sloeg hij me zwaar op het hoofd" Wel "Op het einde van de discussie verloor mr X zijn zelfbeheersing en viel me aan op het ogenblik dat ik terug mijn flat wou binnengaan".

Laat de fantasie van de lezers werken zonder hier zelf de aanleiding toe te geven.

bald*no*locks
Topic Starter

#5 , 15 dec 2009 13:49

Tja,

Heb het wel geformuleerd als laffe aanval.
En mijn lijst (op uw advies) grondig herschreven, naar de syndicus verzonden.
Had ff. beter even dit forum terug nagekeken. :?

Terug naar “Archief”