stroom

an59
Topic Starter

stroom

#1 , 26 dec 2009 21:13

Het gaat over het volgende
Ik had dit al eens geplaatst
De stroom rekening komt op mijn naam
Ik dacht toch dat elke burger het recht heef om elke aansluiting op zijn naam stop te zetten
Het gaat wel over een woning op een recreatiedomein.
Wat het juist is komen we niet achter het betreft een recreatiedomein wat dat in houd
En welke wetten er gelden weet ik niet .
Wat ik vind er geen info over .
Het pand is verhuurd maar de huurster betaald de stroom niet
Deze zaak loop al bij de vrede rechter
maar ik zou toch wel eens willen weten wat kan en niet kan
daar het niet onder de wonings wetten valt .
want je mag er niet vast wonen .
het bestuur verdeeld de facturen van de stroom
wat iegelijk niet mag daar zijn ze niet bevoegd voor of hoe moet ik dit verwoorden .
ze hebben een contract maar met een maatschappij welke weet ik niet
heb dit ook al een paar maal gevraagd.
ze hebben nacht tarief en dag tarief
en toch worde er een prijs verrekent .
ze mogen niet 24 verdelen alleen maar 9 (amper )
maar doen toch 24 als ik dit goed schrijf want ik ken van stroom niets .
wie weet waar ik terecht kan met klachten .
er is geen ombuts man van stroom .
en ik kan ook de verdeler niet raad plegen daar ze me niet meedelen wie dat is .
heb een aangetekend schrijven gedaan naar het bestuur met de vraag om de stroom af te sluiten .
mogen hem weer op zetten in die de huurder hem betaald .
en hun mede gedeeld dat als ze hem niet af sluiten
ik hem niet betaal van de datum van het aangetekend schrijven
ik niet hoef aan te tonen wie de stroom verbruikt dat is wel heel duidelijk
wat die moet hem vergoeden .
graag wat info hier over

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 dec 2009 15:19

Van wie krijgt u facturen van de leverancier of van een verenigingvan eigenaars of van de uitbater.

Als u een contract hebt getekend bent u verantwoordelijk.
Wat u verder doet ( onderverhuren - verhuren - enz ) doet niet ter zake.
u moet betalen wat het contract zegt nb ook het contract met het recreatiedomein.

Pand verhuurd ... als daar geen permanente bewoning is en dat zal zo wel zal de vrederechter de verbreking van het (huur)contract bevelen in zijn vonnis.
Van dat ogenblik kan u elke vorm van nutsvoorziening stopzetten ( mits vonnis betekend is natuurlijk)

het is geen woning volgens woondecreet dus is het gewoon een 2de verblijf en valt onder burgerlijk wetboek standaard huurcontracten.

Edoch als de personen het WEL als woning gebruiken zal de vrederechter hen er moeten uitzetten - uitdrijving door de deurwaarder bijgestaan door de gewapende macht.

Is het mogelijk dat er maar een meteraansluiting is voor het domein en dat iedere eigenaar een hedeelte van de kost draagt dmv zelfgeplaatste tussenmeters van het bestuur. In dat geval is het een contract dat u hebt met die organisatie en niet met de energiemaatschappij.

Wie de leverancier is moeten ze u wel mededelen -

spijtig genoeg zal u hen wel moeten betalen anders zal u gedagvaard worden voor contractbreuk.

En inderdaad zijn kunnen en mogen hem niet afsluiten gezien er een contractueel dispuut is tussen u en de huuurder voor de vrederechter en dit contract nog steeds rechtsgeldig is.

Reclame

Terug naar “Archief”