successierechten buitenland

erfenis
Topic Starter

successierechten buitenland

#1 , 01 jan 2010 03:04

Beste,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vragen!
Ik zou graag willen weten hoeveel successierecht een niet-Nederlander die woonachtig is in Nederland moet betalen over een erfenis van ouders uit het buitenland. Het gaat mij om personen met een Israelisch, Zwitsers en Amerikaans paspoort die geld uit de betreffende landen erfen.
Wat zijn de verdragen tussen Nederland en de genoemde landen?
Betalen zij aan de betreffende landen en is dat omdat deze personen niet de Nederlandse identiteit hebben, of ook wat aan Nederland omdat zij hier woonachtig zijn?

Als laats zou ik ook graag willen weten hoeveel successierecht een Niet-Nederlander die woonachtig is in Nederland moet betalen over een erfenis die hij ontvangt van een vader die woonachtig is in Japan.
Wat zijn de verdragen tussen Nederland en Japan?
Betalen zij in Japan of Nederland?
Veranderd er iets als de persoon die de erfenis achterlaat niet de japanse nationaliteit heeft of niet dezelfde nationaliteit als zijn kind.
Is er een bepaald aantal jaren dat deze persoon in Japan moet hebben gewoond om het volgens de japanse rechten te betalen?

Nu maar hopen dat er onder de lezers van mijn brief mensen bevinden die al deze kennis hebben of het erg leuk vinden om dit uit te zoeken.

Alvast bedankt en een gelukkig nieuwjaar!!!!!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 01 jan 2010 11:50

klopt het als ik denk dat jij een student bent die aan zijn cursus IPR niet aan uit kan?

Reclame

Terug naar “Archief”