administratiekosten bij makelaar bij verhuur

dirk van Sliedregt
Topic Starter

administratiekosten bij makelaar bij verhuur

#1 , 06 jan 2010 13:00

geacht forum,
ik ben bezig om een appartement te huren in Oostende.Be de betreffende makelaar die het pand verhuurt/bemiddeld, vraagt ( los van de 2 mnd waarborg ) €363,= voor administratie kosten . ik heb sterk de indruk dat ( gezien de hoogte van dit bedrag ) hier meer sprake is van een verdekte vorm van bemiddelingskosten ( die zij officieel niet meer mogen vragen aan de huurder ) mijn vraag is : kan ik dit weigeren te betalen of is dit een gat in de wetgeving????

met vriendelijke dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 jan 2010 14:28

Maffia makelaars die elk gaatje in de wetgeving trachten te vinden vermijd u best. Zoek een ander appartement want als u ooit later problemen heeft in het pand en u dient via deze makelaar te werken gaat dit vermoedelijk enkel extra problemen opleveren.

Hou het verder eenvoudig, verstuur 2 as, één aan de makelaar waarin u uw spijt uitdrukt niet verder geïnteresseerd te zijn in het pand en eentje aan de eigenaars waarin u uw spijt uitdrukt niet het pand te kunnen huren doch dat u uit principe weigert samen te werken met agentschappen die exorbitante bedragen vragen van huurders om een pand te mogen huren terwijl de eigenaars deze reeds een serieus bedrag betalen om het pand te kunnen verhuren.

U kan ook steeds een mail sturen naar het BIV en eventueel naar de economische inspectie aangezien u een overtreding van artikel 5ter de huurwetgeving veronderstelt.

Reclame

Terug naar “Archief”