Wie heeft er volmacht gehgeven aan wie en op welke rekening? Wie leeft nog en wie is er overleden? Wie is of was met welke persoon gehuwd. Waarom denkt uw vader dat hij iets moet doen? Voor wie?Mijn vader heeft een volmacht over zijn zus haar rekening. Deze is afgesloten voordat de broer van mijn vader overleden was. Dus een tweetal jaar geleden. Zijn broer was ziek en heeft mijn vader toen die volmacht gegeven voordat hij kwam overlijden.Mijn vader is de oudste broer. Ze waren met 2 zussen en 2 broers en 2 stiefbroers. Mijn vader zijn zus is echter gehandicapt en zit in een home voor bejaarden en is niet bij haar volle verstand. Nu heeft mijn vader zijn schoonbroer verleden week ook een volmacht over die rekening gevraagd en de bank heeft hem die gegeven omdat mijn vader zijn zuster een papier getekend heeft terwijl ze niet wist wat ze tekende. Kunnen we hier stappen tegen ondernemen. De vrouw van die schoonbroer is overleden dus in feite heeft hij met de familie geen uitstaans meer.Ook de andere stiefbroer heeft al meermaals geprobeerd om aan het geld te geraken.
Wat kan mijn vader hiertegen doen.
Als ik het goed begrijp heeft een mentaal gehandicapte zus van uw vader een volmacht op haar rekening gegegeven aan de weduwnaar van haar zuster? U zou een voogd kunnen laten aanstellen via het vredegerecht voor het behartigen van haar financiële zaken teneinde het gevreesde misbruik te voorkomen.Mijn vader zijn broer woonde samen met die zuster en 1 stiefbroer. Die stiefbroer is 4 jaar geleden overleden. Dus was zijn zuster nog alleen met die broer. Hij heeft mijn vader voordat hij overleed de volmacht over de rekeningen gegeven. Hij had een eigen huis waarin ze samenwoonde. Dat geld is dan verdeeld onder de broers en zussen. Nu staat er een gedeelte vast bij het ocmw voor de vaste kosten van die zus, en een deel stond nog op de bank. En dat wil die schoonbroer nu in zijn handen krijgen. Dat geld is wel bestemd voor doktersrekeningen, kapperskosten en nieuwe kledij.
De broer was niet gehuwd en de zustr en stiefbroer ook niet.
en is dit vastgesteld ?Iemand die wettelijk handelingsonbekwaam is kan niet tekenen en de handtekening is waardeloos.