ongewenste reclame

dual
Topic Starter

ongewenste reclame

#1 , 16 apr 2010 17:11

hallo,

ik heb een sticker hangen op mijn brievenbus van " geen reclame AUB "
maar krijg nog meerdere malen per week reclame in mijn brievenbus.( aldi, lidl,....)
wat kan ik hier tegen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2010 19:00

hangt er vanaf waar u woont - in een aantal gemeenten is dit opgenomen in de codex = politiereglement en is dus vervolgbaar.
Klacht via politie of overlastambtenaar gemeente
Laatst gewijzigd door Franciscus op 08 jul 2010 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus

#3 , 16 apr 2010 19:07

is codex Antwerpen = overtreding
Onderafdeling 7 – Uitdelen van pamfletten, reclamedrukwerk en voorwerpen
Artikel 170 §1.- De uitdeling van geschriften, drukwerken, pamfletten of voorwerpen mag de openbare orde, rust, netheid en veiligheid niet in het gedrang brengen.
§2.- Iedere verdeler moet zelf of via een helper instaan voor het oprapen van de door het publiek in de omgeving weggeworpen exemplaren of voorwerpen.
Het is in ieder geval verboden geschriften, drukwerken, pamfletten of voorwerpen te plaatsen op geparkeerde voertuigen.
§3.- Het in het voorgaande paragraaf voorzieneverbod geldt niet voor processen-verbaal en preventiedrukwerken van de politie, alsmede voor parkeerretributiebonnen.
§4.- Indien de door het publiek in de omgeving weggeworpen exemplaren of voorwerpen niet opgeraapt worden door de verdeler of zijn helper, zal de stad de exemplaren van ambtswege verwijderen en de kosten verhalen op de uitgever of opdrachtgever en bij gebreke op de verdeler en de helper.
Artikel 171.- Huis-aan-huis-bedelers van gelijk welke voorwerpen, waaronder reclame en andere drukwerken, dienen er voor te zorgen dat de voorwerpen steeds volledig in de brievenbussen worden gedeponeerd.
Artikel 172.- Het is verboden ongeadresseerd reclamedrukwerk te bedelen op adressen waar duidelijk kenbaar is gemaakt dat dit niet is gewenst, evenals aan leegstaande panden.

Reclame

Creatief

#4 , 16 apr 2010 22:55

En wil je nog reclame vermijden "op naam", dan kan je je inschrijven bij

http://www.robinsonlist.be/

Vandebos

#5 , 17 apr 2010 01:12

Oppassen met robinsonlijst!

- Niet elk reclame agentschap gebruikt deze.

- Overgewaaid uit Nederland zijn er nu marketingbureaus die diegenen die zich hebben ingeschreven op de robinsonlijst systematisch met huis aan huis bezoeken vereren. Robinson zegt daar immers niets over, enkel over reclamebedeling...

lindert

#6 , 31 mei 2010 21:42

Ik heb hetzelfde probleem. Geen reclame behalve de folders van LIDL en ALDI. Ik heb ontdekt dat mijn postbode die rommel erin steekt.
Toen ik hem op mijn sticker wees, was zijn antwoord kort. 'Wij zijn VERPLICHT om de folders van LIDL en ALDI te bussen, ook in de bussen mét sticker.' Ik heb het daarbij gelaten, die mens doet ook maar gewoon wat hem gevraagd wordt. Wat ik wél elke week doe is binnenstappen in het plaatselijke Postcentrum en die brol over de balie gooien. Ik ben van plan om dat nog lang vol te houden. Moesten er mensen zijn uit de buurt van Aalst die dit sluikstort even beu zijn als ik, laat maar weten. Dan kunnen we misschien één keer per maand afspreken om het lokale Postkantoor te vereren met een bezoekje.

Lindert

Franciscus

#7 , 01 jun 2010 17:55

U kan de reclame ook in een postbus steken ... als er bij u in de buurt nog een staat natuurlijk.

WP002

#8 , 05 jun 2010 23:32

In een ongefrankeerde en ongeadresseerde enveloppe terugsturen naar Aldi/Lidl met het verzoek om dit niet meer toe te sturen, want dat u elke keer de post zal weigeren en terugsteken. Bij herhaalde aanmaningen eens een baksteen bij in de enveloppe steken, kwestie van de portkosten wat op te drijven.

georingo

#9 , 07 jul 2010 11:15

Klacht indien kan ook eenvoudig bij de OVAM:

http://ovam.be/jahia/Jahia/pid/1675" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Archief”