schade aan woning door vandalisme

Loria
Topic Starter

schade aan woning door vandalisme

#1 , 28 apr 2010 13:44

Een tijdje geleden was er schade aan mijn woning door vandalisme. Op heterdaad betrapt! De woning werd onderhouden en de trap die was beschadigd, stond de week voordien nog stevig zoals het hoorde.

Probleem 1: Ik belde de politie, die weigerden een CV op te maken, ik meld dat aan de verzekeringen en ze gingen een expert langs sturen. Die expert is langsgeweest en vandaag ontvang ik dit bericht:

Geachte mevrouw,

Met deze komen wij terug op voormeld schadegeval.

Ondertussen ontving de verzekeraar het rapport van de inspecteur. Hieruit blijkt dat hier geen sprake is van een accidenteel, plots karakter.

Door gebrek aan onderhoud en ouderdom is het metselwerk van de bakstenen volledig verzadigd van regenwater. Onder invloed van de laatste vorstperiode is alles opengebarsten en naar beneden gevallen.

Conform de algemene voorwaarden is er geen dekking voor deze schade.

Mocht u nog vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Er is een aannemer langs geweest voor een bestek, er is voor 8000 euro schade.
Wat kan ik nu nog doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 apr 2010 18:39

Waar was die schade ....binnen of buiten .. door wie aangericht.
Wie betrapt huurder of onbekende derde
Naar beneden gevallen ...waar?
Als u een antwoord wil gelieve dan duitelijk alles te omschrijven.
Plaats- uur- wat gezien- wat gebeurd -wie wat gedaan- enz

Loria
Topic Starter

#3 , 29 apr 2010 16:22

schade was buiten door een bende vandalen, ik belde de politie, maar op het moment dat die hier aankwamen, waren de vandalen al weg.
De politie deed lastig en weigerde een PV op te maken.
We seinden dit aan de verzekeringen, er kwam een expert langs met het antwoord zoals u hierboven kan lezen

Reclame

Franciscus

#4 , 29 apr 2010 18:34

Tja als de muur zo verrot is dat hij omvalt wordt het wel moeilijk om de schade door een gewelddaad te weerhouden.
Politie kan dan geen vaststelling doen.
Langs de andere kant - vandalisme code 92 onbekenden is een verkort PV zonder verdere gevolg naar parket
Vandalisme code 50 is naar parket --en in principe gezien onbekenden ook zonder gevolg.
Maar als de politie niets kan vaststellen dat op een misdrijf wijst wordt het wel precair.

Franciscus

#5 , 29 apr 2010 18:36

... en u spreekt van beschadiging dat is code 92 --- dus geen gevolg verkort PV

Terug naar “Archief”