proces-verbaal voor het rijden met eenbuitenlandse rijbewijs

bersant
Topic Starter

proces-verbaal voor het rijden met eenbuitenlandse rijbewijs

#1 , 03 mei 2010 17:45

Ik ben 6 maanden geleden tegengehouden met een buitenlandse rijbewijs. Ik heb een Belgische nationaliteit, maar heb de afgelopen 5 jaar in mijn geboorteland (Kosovo) gewoond wegens mijn studies en heb daar mijn secundair onderwijs gedaan. Ik heb dus daar ook meteen mijn rijbewijs gehaald op mijn 18de.
Toen ik werd tegengehouden wist ik niet dat deze rijbewijs niet geldig was en had gehoord dat je het rijbewijs gewoon moest indienen voor vertaling en legalisering in uw gemeente.
In april, 6 maanden na de tegenhouding, kreeg ik een proces-verbaal en moet voor de rechter voorkomen.

Zou ik best een advocaat nemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2010 18:24

Rijden zonder RB is qua boete niet niks - U kan een advocaat nemen - als u rechtsbijstand hebt zeker vragen
U mag en kan uzelf ook verdedigen - als u goed ter tale bent en met een plausible uitleg komt zal de rechter u een fikse boete geven - hopelijk bent u de dag daarna al naar de gemeente gegaan om te wisselen - en die boete voor een groot stuk voorwaardelijk opleggen of zelfs met opschorting.
Een advocaat zal misschien iets meer kunnen afdoen van het bedrag maar datgene wat uw 'kosten' zijn zal ongeveer gelijk blijven.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2010 18:53

Als laaste antwoord klopt - als Kosovo dus op de lijst staat dan zal het nogal meevallen ... eerder een boete in de aard van niet bijhebben. ipv geen hebben.
Dat kan je mogelijk ook zien aan de artikels die vermeld gaan staan op PV

Reclame

Terug naar “Archief”