dag onbetaald verlof en bezinekosten door typfout

Loria
Topic Starter

dag onbetaald verlof en bezinekosten door typfout

#1 , 12 mei 2010 22:54

had vandaag afspraak bij de notaris die pak verderop is gelegen en moest daarvoor een dag onbetaald verlof nemen.
kwam aan bij de notaris en die wist van niets, ik toonde uitnodiging en ze lachte hartelijk: dat is een typfout.

Ik kan hier niet mee lachen. Kan ik de notaris hier op één of andere manier aansprakelijk voor stellen. Het staat zwart op wit dat ik vandaag werd verwacht.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 12 mei 2010 23:10

Vanzelfsprekend kan u hem verantwoordelijk stellen. Maar hebt u een 5-tal jaar de tijd ? En enkele (vele) honderden €'s voor een topadvocaat die eerst best betaald word ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Loria
Topic Starter

#3 , 13 mei 2010 11:39

kort samengevat: die lui zijn ingedekt tegen dat soort toestanden

Reclame

JPV

#4 , 13 mei 2010 12:17

kort samengevat: die lui zijn ingedekt tegen dat soort toestanden
nee, maar het rechtssysteem is niet gemaakt om zo'n fouten, tegen om het even wie, te vergoeden. Dit zou evengoed gelden tegen je plaatselijke bankier, je vakbond, je kapper, ... en telkens zou het het sop de kolen niet waard zijn om te procederen.

JohnD

#5 , 17 mei 2010 11:45

Ga indien mogelijk naar een andere notaris om de bewuste zaak te laten afhandelen.
Heeft niets te maken met de zaak waarvoor de poster beroep deed op een notaris, maar wel over de vergoeding die ze wil bekomen voor haar dag verlet. Ik denk dat de poster zelfs nog geen vergoeding gevraagd heeft of haar notaris daarover heeft aangesproken. In dat geval kan ze best gewoon bij dezelfde notaris blijven.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

xena

#6 , 17 mei 2010 17:59

Dit zou evengoed gelden tegen je plaatselijke je vakbond,
tegen je vakbond , op basis van wat ? een vakbond is een feitelijk orgaan

xena

#7 , 17 mei 2010 18:25

Ik kan hier niet mee lachen. Kan ik de notaris hier op één of andere manier aansprakelijk voor stellen. Het staat zwart op wit dat ik vandaag werd verwacht.
er is recent rechtspraak voor een tandarts die een vergoeding kreeg voor een niet nagekomen afspraak , er is wel één verschil met u , de tandarts vorderde een schadevergoeding voor het verlies van inkomsten voor het niet nakomen van een overeenkomst , de inkomsten die u verliest hebben op zich niks te maken met de afspraak terwijl dat bij de tandarts wel het geval is

de enige schade die u hebt geleden die verbandhoud is volgens mij uw verplaatsingskosten

JPV

#8 , 17 mei 2010 22:26

Dit zou evengoed gelden tegen je plaatselijke je vakbond,
tegen je vakbond , op basis van wat ? een vakbond is een feitelijk orgaan
niet elk onderdeel van een vakbond ;).

Terug naar “Archief”