Ik heb een gestolen wagen gekocht,wat moet en kan ik doen??

rachid
Topic Starter

Ik heb een gestolen wagen gekocht,wat moet en kan ik doen??

#1 , 18 mei 2010 02:09

hallo,

Ik heb over een aantal weken een auto gekocht dat ik heb gevonden op autosout24 ik heb de wagen twee keer volledig gecontroleerd met twee mensen die van auto's kennen.we zijn er in de middag geweest en in de avond zijn we overeen gekomen over de prijs de wagen is rond de 20000 euro waard,er was wat schade en voor die reden hebben we hem mee gekregen voor 17500 euro dus betaald contract getekent en mochten de wagen meenemen.
Dus volgende dag zijn we de wagen gaan keuren voor verkoop allemaal geen probleem juist wat blikschade naar de verzekering geweest de platen van mijn andere wagen er op gezet en het was in orde en mocht er al mee rijden.
Na twee weken krijg ik bericht van DIV dat er een probleem was en dat de wagen dat ik wilde inschrijven geseind stond als gestolen

Oke nu naar de politie geweest waar het dossier in behandeling was en het auto was idd gecarjact dus hebben ze mijn auto inbeslag genomen voor het onderzoek wat blijkt dat die mens vanwaar ik die wagen hebben gekocht een valse naam en adres heeft gegeven,wat kan ik doen!?

Nu,ik dacht ik ga mij een advocaat nemen want ik heb rechtsbijstand.
Ik ga naar de verzekering en die vertellen mij dat ze de verzekering stop hebben gezet en ik geen recht heb op rechtsbijstand omdat ze een gestolen wagen niet kunnen verzekeren maar ik heb wel ondertussen wel voor een jaar betaald??!!kan dat zomaar?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2010 19:33

Welke documenten waren bij de verkoop - normaal moet de VERKOPER naar de keuring en krijgt daar een carpass.
Als je daar al kort door de bocht gaat - verlies je alle elementen die u kunnen beschermen.

Gereden zonder dat het voertuig is ingeschreven is een overtreding ongeacht wat de verzekering zegt hoor. Trouwens in de polis staat om verzekerd te zijn moet uw voertuig ingeschreven staan --- wat het dus niet is/was.
Uw rechtbijstand loopt voor het rijden met de wagen NIET voor de diefstal (voor de verzekering was afgesloten)
Tenzij je een ander type verzekering hebt dat vb CONTRACTUELE feiten zou verzekeren.

Reclame

Terug naar “Archief”