tuinafscheiding

carineken
Topic Starter

tuinafscheiding

#1 , 13 jun 2010 13:24

wij wonen in een huis van de ideale woning en wij hebben vanaf het begin al geen band met onze achterburen.
nu hebben zijn in de afgelopen 2 maanden ongeveer hun volledige tuinomheining (een haag) weggehaald en deze vervangen door houten platen. wij hebben altijd geweigerd om het stuk haag te verwijderen dat onze tuinen delen (+-2 meter)
nu zijn ze vandaag (zondag 13/06) begonnen met dat stukje weg te halen.
ze spelen dit smerig doordat ze weten dat de bureaus van de ideale woning vandaag niet open zijn.
het is echt irritant want nu kunnen die mensen bij ons binnenkijken, het gebeurd ook regelmatig dat ze vanachter in hun tuin staan doodleuk bij ons binnen te kijken.
maandag gaan we al zeker naar de ideale woning, dat die er maar voor zorgen dat er terug een afscheiding komt,
wij praten niet meer met die mensen aangezien hun hond ons eens heeft aangevallen en daar zijn ook nooit excuses voor geweest.

kunnen wij hier ergens klacht voor neerleggen?

foto kan ik op aanvraag wel online zetten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2010 18:49

Ja bij de ideale woning - die haag is van de eigenaar niet van hen
De wet of codex van de gemeente zal zo wie zo verplichten om een afsluiting te plaatsen - in stedelijke omgeving 2 meter hoogte ondoorzichtig

hermsen

#3 , 01 apr 2011 19:24

Heb ongeveer 30 jaar geleden een laurierhaag gezet. Toen waren er nog geen bewoners op het penceel naast ons. Nu ben ik bezig met het verwijderen van deze haag omdat hij slecht is geworden voor iets anders. De buren willen mij dagvaardigen omdat ik zonder overleg bezig ben deze te verwijderen. Nu is mijn vraag mag ik zonder overleg mijn haag verwijderen en hier voor iets anders zetten? of heeft die buurman jurridiche rechten.?we hebben toen die tijd de kosten alleen gedragen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 apr 2011 19:53

Als die haag voor de volle 100 % op uw grond staat, mag je deze verwijderen, en heeft de buur niets te zeggen hierover. Het is echter anders als ze op de scheiding staat.

EvilFreD

#5 , 01 apr 2011 20:47

Veldwetboek

Art. 32. Een haag tussen twee erven wordt geacht gemeen te zijn, hetzij slechts een ervan afgesloten is of tenzij het tegendeel blijkt uit een titel of een voldoende bezit.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

hermsen

#6 , 03 apr 2011 15:25

Hoe zit het dan als hij op je grond gezet is.? 30 jaar geleden. ongeveer 40 cm van de scheiding geplaatst.Maar door een strenge winter is afgestorven en opnieuw uit gelopen vanaf de grond en door snoeien van hem dit ook is gebeurt. hij snoeit zo dat je 2 keer per jaar er dwarsdoorheen kunt kijken.De plant heeft als basis 30 cm van de scheiding en hij is van onderuit breder geworden.

Terug naar “Archief”