kostprijs inlichtingen bij notaris

errewitje
Topic Starter

kostprijs inlichtingen bij notaris

#1 , 13 jul 2010 09:02

Vorig jaar wonnen wij inlichtingen in bij de notaris omdat ik volle eigenaar was van een woning, waarin mijn vriend mee wilde in investeren. Wij wilden weten wat mijn vriend kon doen om zich 'in te kopen', of om mee in het huis te investeren en het zo 'ons' huis te maken.

Nu kregen wij een rekening van de notaris waarin hij het heeft over 'studiekosten': OVAM bodemattest, KI, hypothecair getuigschrift, stedebouwkundige inlichtingen... Hier hebben wij nooit naar gevraagd en zijn studie hebben wij ook nooit ontvangen! Wij gingen gewoon ons licht opsteken en lazen op notaris.be dat inlichtingen bij de notaris gratis zijn! We hebben dan ook een 2e opinie gevraagd bij een andere notaris en ook bij de bank, en daarvan werd ons nooit een rekening gepresenteerd!

Wat kunnen wij doen? Ik ben bezig een aangetekende brief te schrijven waarin ik meld dat wij nooit naar die studie hebben gevraagd... Wat kunnen we nog doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan

#2 , 13 jul 2010 12:12

http://www.notaris.be/notaris/het-notar ... t-tevreden" onclick="window.open(this.href);return false;

errewitje
Topic Starter

#3 , 14 jul 2010 09:04

@jojan: de link werkt niet...?

Reclame

digits

#4 , 14 jul 2010 13:05

@jojan: de link werkt niet...?
die link werkt perfect. gewoon er op klikken.

jojan

#5 , 16 jul 2010 09:19

bij mij werkt die link

FrankV

#6 , 16 jul 2010 09:28

SIMPEL : mijnheer de notaris heeft zich vergist.
Gewoon eens bellen naar zijn "studie" om te zeggen dat hij zich heeft vergist + waarom.
Daarna telefoongesprek bevestigen met een aangetekende brief + vermelden wat er werd afgesproken.
Dit is wat ik altijd doe.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 16 jul 2010 12:10

Behalve indien u de notaris opdracht hebt gegeven een verkoopsakte voor te bereiden moet u niets betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Archief”