Is er dan nog recht?

HomoTriSapien
Topic Starter

Is er dan nog recht?

#1 , 07 aug 2010 07:12

Ik volgde tweedekansonderwijs, en mijn uitkering liet op zich wachten. Ik had ook net een bijverdienste gevonden in de haven, maar dat loon ging ik pas vrijdag ontvangen. Dus belde ik mijn grootmoeder om geld te komen lenen.

Ik vroeg een trambestuurder van tram 11 (Antwerpen) of ik d.m.v. mijn identiteitskaart een ticket van Antwerpen naar Deurne kon krijgen. De bestuurder liet me een ticket tekenen van 40 Bfr, en wijzigde die na ondertekeken naar 540 Bfr.

Ik vroeg om het documentje te annuleren, waarop de bestuurder de deuren sloot en vertrok. Bij volhouding dat ik niet akkoord ging met het bedrag, lachtte de bestuurder: "T'is klaar, dit gaat u geld kosten sé manneke!", en hij riep versterking op van de lijn.

Ik riep politiebemiddeling op, maar toen ze terplaatse kwamen dreigden deze me meteen af met de exacte woorden: "Mond houden manneke, of de boeien aan hé!"
Toen ik naar uitleg werd gevraagd door hen zei ik enkel: "Ik wou d.m.v. mijn identiteitskaart een ticket bemachtigen, ..."
Hier wer ik onderbroken met: "Geen geld bij, altijd in fout"

Geen ontkomen aan, de 2 lijn-buitenwippers en 2 agenten lachtten lustig om mijn pogingen als kinderen. Dus, zei ik: "Hier komen we niet uit zo, dit is een zaak voor 't gerecht!"
De agenten lachtten mij uit omdat ik het dispuut naar een rechtbank wou verhuizen. Ze weigerden verkaringen af te nemen, en dus belde ik de politie nogmaals: "De agenten die u gestuurd hebt, weigeren van verslag op te stellen, kunt u ..."

Agent kwam in actie en gaf mij:
KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, KLETS in't aangezicht, STEEK in de nieren, ...

Wetende dat deze criminele agent uit was op een reaktie van mij, deed ik niets terug, uiteraard. Dus staken ze me maar zo in de boeien.
Toen ik een halve dag in de cel zat, kwamen al hun collega's ook mijn even kleineren, en toen mijn bijverdienste begon, kwam de commisaris af: "Uw busje naar je werk is vertrokken, je mag vertrekken, HaHaHa!"

Gevolg, werk kwijt! En fikse rekeningen van de lijn. En een aanklacht voor het fysiek aanvallen van agenten in dienst.

Tweemaal rechtshulp:

1. via OCMW-rechtsbijstand:
Deze stuurde me naar Oudaan 9de verdiep, waar comité P zit. Terplaatse werd ik ontvangen alsof ik bij comité P zat, en werd afgedreigd beter te zwijgen gezien mijn ellenlang dossier (heb ik dan een ellenlang dossier???)
Later bleek dat een doofpot te zijn geweest. Ik zat namelijk niet bij comité P, het was de politie die zich ervoor uitgaf.

2. via nieuw gerechtsgebouw (Antwerpen)
Deze riep en liet gebalde vuist telkens op tafel vallen: "Jamaar manneke, je hebt niks, niks, niks! Je hebt nu eenmaal geen recht op een pro-deo, want daar beslis ik hier over"

Bij de echte comité P zeggen ze nu dat alles verjaard is, zelfs met de doofpot operaties inbegrepen.
Moet ik dan echt annarchist worden, om een rechtvaardig leven te kunnen lijden hier in België?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 07 aug 2010 08:02

Je komt hier met een zaak van voor 2001?!

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 aug 2010 15:56

Zijne Belgische Frank zal laat gevallen zijn zeker.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 aug 2010 19:04

Wanneer en waar is dat gebeurd ??
Comité P zit niet op de Oudaan - daar zit intern toezicht - ik dacht dat het diensthoofd daar niemand doorstuurt en zich zeker niet voro Comité P zal uitgeven.

Er zijn zoals bij alles in onze maatschappij wel rechtsregels - zodat in een aantal gevallen deze verjaren omdat de maatschappelijke relevantie is verdwenen - dat noemt men in het recht verjaringstermijnen.

De personen die in het gerechtsgebouw Bolivarplaats zich bezig houden met pro-deo's - bureau juridische bijstand wordt gerund door Balie advocaten ..... zat daar een man???
Bureau voor Juridische bijstand (BJB) zie bijgevoegde gegevens
Tel : 03 260 72 80
Fax : 03 260 72 74
E-mail : bjb@balieantwerpen.be

U kan zich ook nog wenden tot de klachtendienst van 'De Lijn'
Naar de dienst klantenmanagement politie Antwerpen
Naar de korpschef zone Antwerpen
Naar de burgemeester stad Antwerpen
Naar de procureus des Konings te Antwerpen
Naar de Algemene Inspectie te Brussel of sectie Antwerpen
Naar de stafhouder van de balie te Antwerpen
U kan zich burgerlijk epartij stellen bij een onderzoeksrechter

Misschien eens een vertrouwenspersoon raadplegen die u leert omgaan met dit trauma om zo weerbaarder te worden
Uiteraard kan u ook een advocaat nemen

HomoTriSapien
Topic Starter

#5 , 07 aug 2010 21:45

[de HomoTrisapiens zou beter maar snel het instinct verwerven niet met de voeten van de Homo Moderatus Superior te spelen, dat zal zijn kansen op vroegtijdig uitsterven beduidend doen afnemen, zeker op dit forum: Vandebos]

float

#6 , 08 aug 2010 10:11

...?

Veebee

#7 , 08 aug 2010 14:20

De warmte zal het niet zijn, laat het ons het maar op komkommertijd houden :mrgreen:

Vandebos

#8 , 08 aug 2010 15:03

Gelet op het gebrek aan ernst van de poster, het ronduit belachelijke van zijn antwoorden, die in zijn leefwereld misschien doorgaan voor verwijten, slot erop.

Terug naar “Archief”