#6 , 30 jan 2011 22:03
@ganapathi tantra: Volledig akkoord, alleen heb je tegenwoordig een stel nozems, ook wel trolls genaamd die niets liever doen de boel opjutten, zij kicken juist op dat isolement.
Je dient wel bij je definitie van forum te plaatsen dat in het verre verleden iedere "burger" op een forum zijn mening mocht verkondigen dat de definitie van "burger" nogal eng was (geen vrouwen, slaven, buiten de stad wonende landgenoten), dat één van de basisfuncties van het forum het opsporen en verbannen van te populaire redenaars was en dat iedereen die werd toegelaten over één stem bezitten (ook de potscherf genoemd).
Getransporteerd naar de huidige samenleving en technologie is een hedendaags forum een ontmoetingsplaats in stand gehouden door een persoon of entiteit die kan gebruikt worden om bepaalde informatie onder aanwezigen uit te wisselen. Die aanwezigen worden toegelaten onder de regels opgesteld door de organisator die deze plaats ter beschikking stelt. Dat kan controle van oorsprong (ip), aantal toestellen, thema en talloze andere voorwaarden omvatten. Gelet op het feit dat er geen wettelijk kader is betreffende deze ontmoetingsvorm zal het het reglement zijn dat de regels bepaald.
Als ik op dit forum bvb kijk naar de ip adressen achter mijn account vind ik daar een zestal namen terug die me volslagen onbekend zijn. Hoogstwaarschijnlijk maken zij soms eveneens gebruik van de intra/internet connectie op het werk of zijn het ipad bezitters die van dezelfde groep beperkte ip-adressen bij P gebruik maken.