afrekening bekrachtigingsakte na EOT

Heidi VT
Topic Starter

afrekening bekrachtigingsakte na EOT

#1 , 30 jan 2011 18:31

Beste,

Ik ontving een afrekening van de bekrachtigingsakte vorige vrijdag, met de melding dat ik tegen nu woensdag een bedrag moet betalen die veel groter is dan aanvankelijk verteld bij de notaris. Ik vraag mij dan ook af of hun berekening wel klopt.
Het komt er dus op neer dat ik na mijn scheiding het huis op mijn naam heb gekocht.

Ik dien dus een ereloon te betalen van 1479.66 euro, de registratierechten (1% op de waarde van het goed) 1600 euro, en aktekosten 575 euro.

Volgens mij is dat ereloon nogal hoog in vergelijking met de andere kosten, + het feit dat we bijna moeten smeken om telkens de volgende stappen te doen die zij moeten ondernemen. Daarenboven werd op een vorige afspraak gemeld dat er 2% op de nog af te betalen lening ging worden gerekend en niet op de volledig geschatte waarde (we hebben trouwens nooit een schatter gezien). En dan nog eens een aktekost, terwijl ik reeds een aktekost betaalde voor de aankoop van dit huis en een aktekost voor de EOT zelf.

Hoe zit dit juist in elkaar en zijn deze bedragen terecht?
groeten Heidi

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding