Voorhuwelijkssparen

kristofg
Topic Starter

Voorhuwelijkssparen

#1 , 03 feb 2011 13:25

Ik doe sinds 1998 aan voorhuwelijkssparen. Oorspronkelijk werd dit via de CERA bank geregeld dat indertijd werd overgenomen door de CM. Ik ben echter 2 jaar geleden statutair geworden bij de NMBS waardoor ik dus ook aangesloten ben bij mutualiteit van de spoorwegen. Bij deze mutualiteit kan ik echter niet verder aan voorhuwelijkssparen doen.

Ik kreeg toen het bericht van de CM dat ik verder kon doen aan voorhuwelijkssparen maar me dan wel diende aan te sluiten voor de diensten en voordelen wat me toen € 72 per jaar zou kosten.

Aanvankelijk ging ik akkoord, maar door steeds stijgende prijzen voor dit lidmaatschap groeide mijn ongenoegen steeds meer. Zoals eerder aangegeven ben ik indertijd begonnen bij de CERA waarbij geen enkele kost werd aangerekend, behalve mijn € 48 bijdrage voor het voorhuwelijkssparen zelf. Ik wens dit dan ook verder te zetten zonder bijkomende kosten voor lidmaatschap. Is dit mogelijk?

Ik hoor het graag van jullie!

Met vriendelijke groeten,

Kristof

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 feb 2011 07:23

Neen, je bent akkoord gegaan met de voorwaarden van de CM. Als je er niet meer akkoord mee bent, dan moet je de overeenkomst opzeggen.

Tope

#3 , 04 feb 2011 09:33

Normaal gezien begint het Jongerensparen met 14 jaar en loopt tot de leeftijd van 30 jaar.
Als jij in 1998 begonnen bent met sparen dan komt het kapitaal vrij in 2015.
Je hebt maximaal rendement wanneer je jaarlijks 48 euro spaart, gedurende 17 jaar, zonder onderbreking.
Volgens mij kan je best verder blijven sparen bij CM.
Je zal dan wel de verplichte bijdrage moeten blijven betalen, maar bij het voortijdig stopzetten van deze spaarekening verlies je veel voordelen.
Tussen haakjes, op http://www.spaargids.be" onclick="window.open(this.href);return false; kan je verschillende threads terugvinden over voorhuwelijkssparen/jongerensparen.

Reclame

Terug naar “Archief”