valse?? inschrijving op ons adres

deheugden
Topic Starter

valse?? inschrijving op ons adres

#1 , 04 feb 2011 09:20

Iemand(heb wel een naam maar kent de persoon niet) lijkt ingeschreven te staan op ons adres sinds kort. Ik merk dit aan brieven die wij ontvangen tav deze persoon en recent doordat ons vuilnis niet werd opgehaald. Onze container stond opeens op naam van die persoon geregistreerd. Mijn vraag nu; moet er door instanties(waaronder de staat waar je woont) geen controle zijn op de inschrijving?? Hoe kan het anders dat wij geen vuil meer opgehaald krijgen(regeld de stad)?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 feb 2011 10:33

Onmiddellijk naar de dienst bevolking van je gemeente stappen, dit laten nakijken en indien het geval de procedure ambtelijke schrapping in werking stellen.

Dit is een gekende zwendelmethode waarbij de slachtoffers meestal pas reageren als de deurwaarder aan hun deur staat om de meubels op te laden voor de schulden van gedommiciliëerde X.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 feb 2011 10:36

Dacht net hetzelfde te antwoorden (het eerste stuk toch). Maar hoe kan iemand zich op jouw adres domiciliëren? De wijkagent moet dit toch komen controleren voor deze domiciliëring in werking treedt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Vandebos

#4 , 04 feb 2011 10:39

Yup en vloeken mag ook niet.

Franciscus

#5 , 04 feb 2011 10:47

Neen de inschrijving gebeurd door en bij de gemeente. Deze houden register.
Het is de dienst bevolking die dan de lokale politie (is GEEN gemeentelijke politie meer) moet verwittigen.
Uit ervaring :evil: weet ik dat het daar dikwijls fout loopt.
U kan wel aan kwartierinspecteur vragen uw adres te laten markeren als geen inschrijving zonder controle politie.
U doet eveneens aangifte bij politie zodat deze naast de administratieve procedure ook een inbreuk bevolking (correctioneel vervolgbaar feit (wanbedrijf) dus PV opstellen). Dan kan de dader over de feiten gehoord worden.
((Hij heeft dan wel recht om te zwijgen en om een advocaat :D )

artemis

#6 , 04 feb 2011 10:59

De wijkagent moet dit toch komen controleren voor deze domiciliëring in werking treedt?
In de stad waar ik woon heb ik altijd gehoord en persoonlijk ondervonden dat er geen controles door de wijkagent zijn bij verhuis binnen de gemeente zelf. Zo ben ik reeds 4x verhuisd binnen dezelfde stad en heb nooit een wijkagent gezien om dat te komen verifiëren.

Franciscus

#7 , 04 feb 2011 11:02

klopt is een groot probleem 'Stad' stuurt dat niet door want teveel werk

Lanox

#8 , 04 feb 2011 11:09

In Antwerpen kan je geen bewonerskaart aanvragen zolang de wijkagent niet is langs geweest. Nadat ik de politie wekelijks ben gaan lastig vallen van week 3 tot en met week 8 heeft men mij na 2 maanden de goedkeuring gewoon gegeven zonder te zijn komen kijken. Een kameraad van mij woonde zelfs recht tegenover het politiebureau. Na 3 maanden is hij gaan vragen of het nodig was om een spoor van donuts over de straat te leggen tot aan zijn deur. Ook goedgekeurd zonder te komen kijken (want het was toch zover weg).

Franciscus

#9 , 04 feb 2011 11:14

bewonerskaart van bewonersparkeren??
Wij hebben er 4 in huis en zonder problemen.

artemis

#10 , 04 feb 2011 11:17

In Antwerpen kan je geen bewonerskaart aanvragen zolang de wijkagent niet is langs geweest.
Klopt niet helemaal, er is een tijdelijke bewonerskaart voor mensen die net verhuisd zijn.
Als u een aanvraag tot adreswijziging (model 2) kan voorleggen, kan u een tijdelijke bewonerskaart van twee maanden aanvragen.
http://www.parkereninantwerpen.be/net-verhuisd

Franciscus, het is inderdaad een groot probleem. Het si net in de grootsteden dat er zoveel gesjoemeld wordt met nep-domicilies.
Laatst gewijzigd door artemis op 04 feb 2011 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

artemis

#11 , 04 feb 2011 11:28

bewonerskaart van bewonersparkeren??
Wij hebben er 4 in huis en zonder problemen.
4, hoe die je dat Franciscus?
Ik dacht dat je er maximaal 2 kon krijgen?

Franciscus

#12 , 05 feb 2011 16:35

2 appartementen in huis

Gebruiker21

#13 , 07 feb 2011 10:58

Bij ons konden we ons adres op onze identiteitskaart pas laten veranderen bij de dienst bevolking, NADAT de wijkagent komen kijken was. Dus:
1. Aanvraag inschrijving in het stadsregister.
2. Agent kwam kijken.
3. Identiteitskaarten laten aanpassen (info op chip).

Mijn vriendin en ik kwamen wel elk uit een andere stad / gemeente (bij onze respectievelijke ouders) en gingen samenwonen. Misschien dat dit iets "zwaarder" weegt om te gaan controleren, dan gewoon een verhuis binnen de stad, van een koppel dat voordien ook al samen woonde. Geen idee...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

briska

#14 , 22 apr 2011 14:06

Bij ons is de wijkagent komen controleren na onze verhuis vorig jaar maar blijkbaar niet goed genoeg. Wij krijgen nog steeds post, ook van officiële instanties, van de vorige eigenaar die ondertussen al 3 jaar in een RVT zit. Als ik dit laat nakijken door de politie zullen zij mij dan antwoorden of valt dit onder schending van de privacy voor die persoon?

jojan

#15 , 22 apr 2011 14:22

@briska: u vermoedt dat de vorige eigenaar nog steeds op uw adres gedomicilieerd staat? Dat post - ook van officiële instanties nog vaak naar een oud adres gestuurd wordt komt vaak voor.
Als u wil weten wie er op uw adres gedomicilieerd staat kan u eventueel een attest van gezinsamenstelling vragen bij de dienst bevolking van uw gemeente (vaak kan dit via het e-loket). deze attesten zijn gratis en vermelden alle op het adres van de referentiepersoon ingeschreven personen. Dit attest wordt gratis afgeleverd. (persoonlijk zou ik het vreemd vinden dat de vorige eigenaar nog op uw adres gedomicilieerd zou staan).
Op de verkeerd ontvangen post zet u best: woont niet meer op dit adres en u stopt het in een postbus als u er een passeert.

Terug naar “Archief”