Goederenrecht: roerende natrekking

drik
Topic Starter

Goederenrecht: roerende natrekking

#1 , 09 feb 2011 15:05

Goeiedag,

Ik ben voor mijn masterseminarie bezig met roerende natrekking. Maar evident is dit alleszins niet, het is een nogal beperkt onderwerp en veel vind ik er dan ook niet over. Ik weet niet of dit de juiste plaats op het forum is om hierover een vraag te stellen.

Ik ben dus op zoek naar alle mogelijke info hieromtrent. Momenteel ben ik nog maar beperkt tot de standaard-goederenrecht handboeken zoals van De Page, Laurent etc... Heeft iemand hierover misschien meer nuttige info?

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 09 feb 2011 17:37

Hoeveel pagina's moet je daar over schrijven?

drik
Topic Starter

#3 , 09 feb 2011 20:10

Een dikke 20 pagina's. De bedoeling is om er een bepaalde rechtsvraag bij te betrekken, in de aard van "wat met het eigendomsvoorbehoud van de verkoper bij roerende natrekking".

Reclame

float

#4 , 10 feb 2011 13:23

Good luck, want ik vind ook niet veel rechtsleer hierover.

j.demoor

#5 , 11 feb 2011 09:18

http://books.google.be/books?id=ECDhkie ... ng&f=false" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Zazoetje

#6 , 13 feb 2011 11:42

Hallo!

Ik moet ook een seminarie schrijven over de clausule van eigendomsvoorbehoud en misschien kan dit artikel je verderhelpen:

V. Sagaert, "Het 'in natura'-vereiste bij eigendomsvoorbehoud: de gevolgen van de bewerking, vermenging en wederverkoop", TBH 2003, 773-781.

Het is echt een heel inspirerend artikel vind ik zelf. Ik begrijp trouwens je frustratie, ik moet mijn thesis schrijven over roerende natrekking (dat is dus 80 à 90 p. over een onderwerp waar je amper iets over vindt). Als iemand een goed idee heeft in welk land deze theorie wel nog praktisch belang heeft, laat maar weten!

Groetjes

float

#7 , 13 feb 2011 13:32

Beter onderwerp kiezen volgende keer? ;-)

Terug naar “Archief”