Dag allemaal,
In feite is het een lang verhaal maar ik zal het kort voorstellen zodat je de situatie vlug verstaat.
Ik maak al een drietal jaar websites voor een bepaalde persoon (X) die mij bij gelegenheden een som gaf in het zwart (cash) Nu wens ik al enkele maanden hiermee te stoppen, maar deze persoon laat mij niet "gaan" blijft me bestoken met opdrachten, ik moet zijn klanten feedback blijven bezorgen, etc..
Nu heeft deze persoon een proces gekregen van één van zijn klanten omwille van het feit dat de site niet werkt, en problemen etc.. Natuurlijk wil hij nu die schadeclaim in mijn voeten schuiven.
Nu heb ik hem enkele weken genegeerd maar gisteren kwam hij af met het feit dat hij in staat is om mijn "zwartwerk" via een onkostennota toch als normaal te zien, en dat hij het mogelijk acht om mij voor de volle 100% schuld te geven van dat proces.
Hij zegt letterlijk dat het enkel nodig is om te bewijzen dat ik voor hem zou gewerkt hebben (via de email-communicatie) en that's it!??
Nu is het probleem, speelt deze persoon blufpoker? Of kan dit effectief.
Alle verkeer tussen persoon x en mijzelf verliep via mail, waarin ik ook doorgaf hoeveel hij mij moest betalen per site, etc.. (en per sms)
Ikzelf heb niks ondertekend , en niks van mijzelf is te vinden op papier.
Weet er iemand hier wat mijn opties zouden kunnen zijn? (apart van zelf naar een advocaat te stappen, wat ik zo snel mogelijk van plan ben)
Blijkbaar kan na het zwartwerk toch alles worden aangegeven en kan hij de schuld op mij steken. Is dit mogelijk aangezien ik niets ondertekend heb?
//edit
Wat is het nu dan van zwartwerk als de opdrachtgever nadien je toch nog kan vervolgen?