boete voor auto die mij niet toebehoord

baspat
Topic Starter

boete voor auto die mij niet toebehoord

#1 , 09 mar 2011 19:47

hallo
kreeg deze morgen een boete te betalen voor een auto di niet van mij is noch nummerplaat
het zit zo dat ik in echtscheiding ben, en ben teweten gekomen dat mijn ex een verzekering en autoplaten nam betreffende de auto van mijn overleden papa
ben naar de makelaar gestapt en kreeg een bewijs van contract die niet door mij werd ondertekend maar mijn handtekening werd nagemaakt door mijn ex
ben naar de politie gestapt om hier een klacht in te delen , maar welke stappen moet ik nu verder doen
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2011 13:10

Ik begrijp iets niet: u zegt dat de nummerplaat u niet toebehoort, maar aangezien de boete voor het voertuig met die nummerplaat bij u terecht komt, is dit toch teken dat die nummerplaat effectief op uw naam geregistreerd is? Wil je dan zeggen dat dit frauduleus gebeurd is door uw ex? Ik heb nog nooit zelf een nummerplaat moeten aanvragen, maar wordt daar geen identiteitsbewijs gevraagd of iets dergelijks?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#3 , 29 mar 2011 11:04

geen verder antwoord???

Reclame

baspat
Topic Starter

#4 , 03 apr 2011 12:52

ik weet niet meer hoe uit te leggen en begrijp zelf niet hoe zoiets kan,
1 ik heb van verzekering een copij gekregen van een aanvraagformulier voor het aanvragen van nummerplaat; op dit aanvraag zit de handtekening van mijn ex echtgenote en duidelijk wel niet de mijne, nogthans staat dit document wel duidelijk op mijn naam
2 deze nummerplaten zijn aangevraagd geweest voor een polo ( auto van mijn overleden papa en behouden door mijn ex)
3 ik krijg een boete en de foto's van city parking met de nummerplaat op een renault twingo
4 ik dien een klacht in bij de politie die mij zegt dat ik deze nummerplaat moet trachten terug te krijgen
hoe kan ik weten wie met deze platen rond rijd , van wie de twingo is en waar is de auto van mijn overleden vader, en ik zit wel in een echtscheiding procedure met alle vriendlijkheid dat er bij hoort
waar moet ik terecht om deze platen te laten annuleren , en kan dat vermits ik geen enkel aanvraag heb ondertekend?????

Creatief

#5 , 03 apr 2011 17:30

Kan je geen klacht neerleggen bij de DIV?

http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voe ... -kantoren/" onclick="window.open(this.href);return false;

De politie moet hier ook zijn werk doen wanneer je klacht neerlegt voor valsheid in geschrifte, ... diefstal, ...

Franciscus

#6 , 03 apr 2011 18:00

ik weet niet meer hoe uit te leggen en begrijp zelf niet hoe zoiets kan,
1 ik heb van verzekering een copij gekregen van een aanvraagformulier voor het aanvragen van nummerplaat; op dit aanvraag zit de handtekening van mijn ex echtgenote en duidelijk wel niet de mijne, nogthans staat dit document wel duidelijk op mijn naam
2 deze nummerplaten zijn aangevraagd geweest voor een polo ( auto van mijn overleden papa en behouden door mijn ex)
3 ik krijg een boete en de foto's van city parking met de nummerplaat op een renault twingo
4 ik dien een klacht in bij de politie die mij zegt dat ik deze nummerplaat moet trachten terug te krijgen
hoe kan ik weten wie met deze platen rond rijd , van wie de twingo is en waar is de auto van mijn overleden vader, en ik zit wel in een echtscheiding procedure met alle vriendlijkheid dat er bij hoort
waar moet ik terecht om deze platen te laten annuleren , en kan dat vermits ik geen enkel aanvraag heb ondertekend?????
1: wanneer heb je dat copie gekregen van de verzekering
2: op wiens naam staat de verzekering
3: over welke auto gaat het en wie heeft deze betaald dus wie heeft de factuur
3: in hoevere ben je tot zover akkoord gegaan???
4: ondertussen zal/kan de polo afgeschreven zijn en vervangen door de renault.

Gebruiker21

#7 , 11 apr 2011 09:08

??? En jij reageert niet??? Als ik een kopie van een document krijg met mijn naam op, dat niet door mij ondertekend is, zou ik toch niet zo gelukkig zijn en onmiddellijk actie ondernemen! Waarom heb je niets gedaan toen je dit zag?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WindowsXP

#8 , 11 apr 2011 15:55

??? En jij reageert niet??? Als ik een kopie van een document krijg met mijn naam op, dat niet door mij ondertekend is, zou ik toch niet zo gelukkig zijn en onmiddellijk actie ondernemen! Waarom heb je niets gedaan toen je dit zag?
Nou.. dat vind ik nu ook wel hoor! :?

Was toch het minste dat je kon doen,stappen zetten zodra je zag dat er een nrplaataanvraag is gebeurd op uw naam???? :?

baspat
Topic Starter

#9 , 28 apr 2011 20:27

hallo
zeg nu ben ik toch niet helemaal onozel he? moet ik hier nu beoordeeld worden???
Ik heb tot nu toe een klacht neergelegd bij de politie , ben naar de verzekering gestapt, en kreeg een bewijs dat deze platen werden binnegebracht bij de d.i.v.
ben terug naar de politie gestapt en kreeg als antwoord de zaken hun gang te laten gaan
kreeg vandaag een bewijs van de d.i.v. dat de auto en de platen niet meer op mijn naam staan
ok dat is wel goed, maar waar kan ik nu nog stappen zetten om zowel de verzekering en de persoon die hiermee met mijn naam geshoemeld heeft op het matje te laten roepen, dat is mijn vraag, BIJ WIE MOET IK TERECHT VOOR EEN ONDERZOEK VAN DIE ZAAK????
dank u voor het reageren

Franciscus

#10 , 28 apr 2011 20:35

Bij de politie want dat is valsheid in geschriften een het gebruik ervan.
Maar hoe komt het dat uw ex de wagen van uw pa heeft bekomen .... was ze op dat ogenblik al uw ex???
Ik denk dat er een stuk van het verhaal ontbreekt ( vermoedelijk wel ongewild hoor)
Dus met alles naar politie en deze hun werk laten doen.

Men zal u een schriftproef (moeten) laten afleggen en hetzelfde voor uw ex.
Ook zal het originele document bij de verzekering met beslag worden gelegd.

Gebruiker21

#11 , 02 mei 2011 09:02

hallo
zeg nu ben ik toch niet helemaal onozel he? moet ik hier nu beoordeeld worden???
Je wordt niet beoordeeld, er wordt enkel gezegd dat je het veel te ver hebt laten komen. Dat is alles.

Het enige dat je nu nog kan doen is de politie hun werk laten doen.

baspat
Topic Starter

#12 , 06 mei 2011 16:23

wel ja ik laat de politie hun werk doen , maar heb dan toch klacht neergelegd bij de ombudsdienst van verzekering met aanvraag voor onderzoek en nu afwachten
met dank voor info aan iedereen

Gebruiker21

#13 , 06 mei 2011 16:33

wel ja ik laat de politie hun werk doen , maar heb dan toch klacht neergelegd bij de ombudsdienst van verzekering met aanvraag voor onderzoek en nu afwachten
met dank voor info aan iedereen
Je hebt het nummer van het PV dat de politie opgesteld heeft, toch doorgegeven aan de verzekering?

Terug naar “Archief”