dagvaarding - hoe word ik op de hoogte gebracht

iopa
Topic Starter

dagvaarding - hoe word ik op de hoogte gebracht

#1 , 17 mar 2011 21:10

Hallo,

Ik heb zonet een brief van het parket van de proc. des konings gekregen dat ik een dagvaarding mag verwachten voor een lopende zaak uit het verleden. Nu vraag ik mij af hoe ik op de hoogte wordt gebracht van deze 'uitnodiging'.

Zal ik hiervoor gewoon een brief in de bus krijgen? Zal dit een aangetekende brief zijn? Komt er een gerechtsdeurwaarder dit nieuws meedelen?

Aangezien ik heel weinig thuis ben, kan dit praktische problemen geven. Kan ik bijvoorbeeld mijn dagvaarding niet op het parket ter plaatse gaan opvragen?

dankjewel,

iopa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mar 2011 12:59

Art. 38 Ger.W.:
§ 1. In geval een exploot niet kan worden betekend zoals bepaald in artikel 35, bestaat de betekening in het door de gerechtsdeurwaarder achterlaten aan de woonplaats of, bij gebrek aan een woonplaats, aan de verblijfplaats van de geadresseerde, van een afschrift van het exploot onder gesloten omslag met vermelding van de in artikel 44, eerste lid, bepaalde gegevens.
De gerechtsdeurwaarder vermeldt op het origineel van het exploot en op het betekend afschrift, de datum, het uur en de plaats waarop dit afschrift werd achtergelaten.
Uiterlijk op de eerste werkdag die volgt op de betekening van het exploot, richt de gerechtsdeurwaarder hetzij aan de woonplaats, hetzij, bij gebreke van een woonplaats, aan de verblijfplaats van de geadresseerde, onder een ter post aangetekende omslag, een door hem ondertekende brief. Deze brief vermeldt de datum en het uur van de aanbieding, alsmede de mogelijkheid voor de geadresseerde persoonlijk, of voor de houder van een schriftelijke volmacht een afschrift van dit exploot af te halen op het kantoor van de gerechtsdeurwaarder, tijdens een termijn van maximum drie maanden te rekenen vanaf de betekening."

A: Ja
B: Zie bovenstaande tekst
C: Ja
D: Nee

Reclame

Terug naar “Archief”