persoonlijke faling na faling bvba

rudiC
Topic Starter

persoonlijke faling na faling bvba

#1 , 17 mar 2011 22:59

hallo,
ik heb een bvba gehad die in faling is gegaan, deze faling is nog niet afgerond ,maar ondertussen heb ik reeds een berg schulden die ik persoonlijk af betaal en steeds zwaarder worden.
door de financiële crisis en erg sterk schommelende prijzen van onze producten (brandstof) zijn wij failliet gegaan.
de vennootschap had een lening voor een pand waarvoor wij persoonlijk borg hadden getekend en de bank hoeft dus niet te wachten op de uitspraak en valt ons persoonlijk aan. voor een som van 600000€ (het pand is verkocht maar ik weet niet voor hoeveel)
ook komen er per dag interesten bij...
ik had toestemming van de curator om mijn oud persoonlijk btw nummer opnieuw te mogen gebruiken omdat ik dan meer kon verdienen dan gewoon te gaan werken.(dit had ik voor de bvba reeds)
dus M.A.W. ben ik nog steeds zelfstandige maar overweeg om persoonlijk failliet te gaan om deze reden.
ik stel me wel de vaag of dit een oplossing is voor mij.
ik heb geen idee over het leefloon nog de duur en of dit echt een oplossing is.
ik heb een vrouw (ook zelfstandig op persoonlijke naam) en twee kinderen.
kan een curator mij uit mijn huidige huurwoning zetten?
indien het een oplossing is, doe ik dit dan best voor de bank wint op de rechtbank of na de uitspraak dat we dit persoonlijk moeten betalen?
hoelang duurt een persoonlijk faillissement?
waar kan ik ergens de leeflonen vinden voor iemand in mijn situatie?
als men een persoonlijk faillissement aanvraagt, gaat dat in vanaf die dag of niet?
moet ik werk zoeken op voorhand of niet?
ik hoop hier mss wat meer antwoorden te vinden

dank bij voorbaat

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding