Opsplitsen duplex appartement

irispeeters
Topic Starter

Opsplitsen duplex appartement

#1 , 24 mar 2011 20:20

Hallo,

Ik heb een duplex appartement in het centrum van Lubbeek. Dit appartement is zeer groot en ik bekijk daarom de mogelijkheid om het op te splitsen per verdieping in een studio en een appartement. Echter, wanneer ik de vraag stelde aan de gemeente welke vergunning ik hiervoor nodig zou hebben kreeg ik volgend antwoord:

"In een buitengebiedgemeente en Lubbeek is en conform de gewestplanvoorschriften is het niet mogelijk een duplex-appartement op te splitsen in meerdere woonentiteiten."

Is dit echt niet mogelijk? Ik zie de hele tijd rondom mij woningen opgesplitst worden in appartementen, bouwgronden verkaveld worden, ... Waarom is dit anders voor een duplex appartement?
Toen het gebouw van mijn appartement werd gerenoveerd in 1994 hebben ze dit toch ook mogen opsplitsen (in 2 appartementen en 1 duplex appartement)?

Ik vind het moeilijk mij hier zomaar bij neer te leggen... Kan iemand mij meer duiding geven en misschien een sprankeltje hoop?
Alvast bedankt!!

Groetjes
Iris

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan S

#2 , 11 mei 2011 09:10

Goh, moeilijk te beoordelen van hieruit natuurlijk. Het zou me wel verwonderen moest een gewestplan dergelijke gedetailleerde voorschriften omvatten. Misschien de voorschriften in kwestie eens opvragen en nalezen?
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Reclame

Terug naar “Archief”