Parkeerboetes en aanmaningen verstuurd naar verkeerd adres

wouterdeprez
Topic Starter

Parkeerboetes en aanmaningen verstuurd naar verkeerd adres

#1 , 28 mar 2011 12:09

Beste,

vrijdag kregen we een deurwaarder over de vloer ivm. een onbetaalde verkeersretributie en aanmaningen hieromtrent.

Omdat we uit de lucht vielen hebben we deze gevraagd om deze via mail door te sturen. Wat blijkt echter is dat deze boete en aanmaningen eind september 2009 en in oktober 2009 aangetekend werden verstuurd naar onze vroegere woonplaats, maar we zijn begin september 2009 verhuisd (tegen midden september was ons domicilie-adres dus verplaatst, we hadden dit uiteraard aangegeven bij dienst burgerzaken van onze nieuwe woonplaats).

De aangetekende brieven werden dus nooit opgehaald omdat we simpelweg niet van hun bestaan wisten, en terwijl we toch onze plicht hebben gedaan door aangifte te doen bij dienst burgerzaken. Als er binnen de 5 dagen niet betaald wordt, kan men volgens de gerechtsdeurwaarder beslag laten leggen op onroerende goederen.
Ze vertelden me ook iets van het DIV waar je ook je domiciliewijziging moet doorgeven?

Ik ben dus in eerste opzicht totaal niet akkoord dat we nu moeten opdraaien voor deze boete + aanmaningen + deurwaarderkosten. Mijn vraag is dus heb ik gelijk om niet te betalen, of toch niet??
Kunnen ze trouwens eigenlijk wel na anderhalf jaar boetes vorderen als privébedrijf??

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord!

Met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mar 2011 13:48

Moet je adreswijziging ook bij DIV doorgeven? Da's het eerste dat ik er van hoor? Ben vorig jaar verhuisd, maar heb nooit een adreswijziging doorgegeven aan DIV... Kan iemand bevestigen dat dit nodig is? Ik krijg nochtans dingen als verkeersbelasting, schouwingsmeldingen en dat soort dingen op het correcte nieuwe adres.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Drone

#3 , 28 mar 2011 13:52

deurwaarders kunnen "optreden" als "incasso bureau"

dit om meer indruk te maken bij diegene die nog een "schuld" heeft staan, zonder een uitspraak van een rechtbank kan en mag een deurwaarder in dit geval niks doen, immers de "schuld" is "verschuldigd" aan een prive bedrijf en deze blijft de schuldeiser.

het feit dat hij dreigt met bepaalde acties dreigt is in mijn ogen al genoeg om te vermoeden dat hij zijn boekje te buiten gaat, er is immers nog altijd een verschil door op een strenge manier iets te vragen of iemand te (be)dreigen.

als het prive bedrijf denkt een zaak te hebben dienen zij als alle andere de normale procedure voor de rechtbank te volgen, het inschakelen van een deurwaarder die optreed als "incasso" is er zo 1 van.

prive ( parkeer ) bedrijven zijn op dit gebied ook wel laks als er iets voorvalt zo als bij u.

u heeft gedaan wat u moest doen toen u verhuizde, u adres wijziging doorgegeven op het stadhuis etc . . ., het is dan nog altijd aan het prive bedrijf om de juiste gegevens op het stadhuis op te vragen als blijkt dat hun schrijvens keer na keer terug komen, maar tja, dat kost hun geld he :|

Reclame

Lanox

#4 , 28 mar 2011 14:04

Moet je adreswijziging ook bij DIV doorgeven? Da's het eerste dat ik er van hoor? Ben vorig jaar verhuisd, maar heb nooit een adreswijziging doorgegeven aan DIV... Kan iemand bevestigen dat dit nodig is? Ik krijg nochtans dingen als verkeersbelasting, schouwingsmeldingen en dat soort dingen op het correcte nieuwe adres.
Hier in Antwerpen vraagt men bij een adreswijziging toch om het roze formulier mee te brengen. Ik veronderstel dat als dat formulier wordt aangepast, de adreswijziging vanzelf bij DIV komt.

EvilFreD

#5 , 28 mar 2011 15:04

U verandert van adres

Wanneer u van adres verandert, beschikt u over VEERTIEN DAGEN om uw inschrijvingsbewijs te laten wijzigen op het kantoor van uw gemeente. De wijziging wordt onmiddellijk aangebracht in het daartoe bestemde vakje op uw inschrijvingsbewijs.

INDIEN GEEN VAKJE MEER VOORHANDEN IS, stuur een inschrijvingsaanvraag naar de DIV met in vak "U1" (Eventuele bijkomende inlichtingen) de vermelding "ADRESVERANDERING - GEEN PLAATS MEER OP HET INSCHRIJVINGSBEWIJS".

Een VERZEKERINGSVIGNET moet in vak "Z" geplakt worden.

Voeg bij uw aanvraag het inschrijvingsbewijs, alsook een RECENT en ORIGINEEL attest van INSCHRIJVING in het bevolkingsregister van uw gemeente of een fotokopie van uw identiteitskaart (indien deze reeds gewijzigd werd).

De DIV zal u een duplicaat van uw inschrijvingsbewijs met uw nieuw adres opsturen.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Gebruiker21

#6 , 28 mar 2011 15:34

Hier in Antwerpen vraagt men bij een adreswijziging toch om het roze formulier mee te brengen. Ik veronderstel dat als dat formulier wordt aangepast, de adreswijziging vanzelf bij DIV komt.
Nu u het zegt, inderdaad, ik heb toen die roze kaart moeten meenemen en de adreswijziging is daarop genoteerd. Was ik helemaal vergeten. DIV heb ik in ieder geval niet zelf moeten contacteren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox

#7 , 28 mar 2011 16:13

Dat mag U doen als U nog eens verhuisd. Zoals EvilFreD al aanhaalt heeft U nu al de vakjes opgebruikt en bij Uw eventuele volgende verhuis gaat U Uw roze formulier moeten opsturen. (Been there, done that, alleen sloeg de Alzheimer weer toe)

Terug naar “Archief”