Risico bij brandstichting

Sharon
Topic Starter

Risico bij brandstichting

#1 , 31 mar 2011 19:38

Mijn man weigert te scheiden. We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Het huis waar hij woont staat op mijn naam. Hij dreigt het huis in brand te steken. Heb ik dan recht op dekking van de verzekering die is afgesloten op het huis (meest complete dekking)

BVD,
S.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mar 2011 19:49

Ik dacht dat bij brandstichting in de eigen woning de verzekering niet tussenkwam, en alleszins haar schade zal proberen te verhalen op de aansteker.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mar 2011 20:39

een dreiging met een feit (brandstiching) wat in het strafwetboek staat is boor zover ik er iets van afweet op zicht als strafbaar... aangifte bij politie doen... dan naar advocaat voor echtscheiding wegens hoe noemen ze het al weer blijvende onenigheid....

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 01 apr 2011 13:05

toch efkes nuanceren:

dreiging ? met wat ? brandstichting ? ja oké, was daar iemand bij ? een derde bvb of staat e riets op paier, e-mail ?

zoniet ? pech politie zal niks doen hooguit een aan de deur gaan bellen en bemiddelaar spelen. Maar dat zal gebeuren
als ze tijd hebben. Ze zijn geen moraalridders of sociaal assistenten.

Voor de schade: als het dan toch gebeurt denk ik dat u zich alleen op uw ex(echtgenoot zal kunnen richten)
Maar als hij er woont ? Hoe gaa tu brandstichting bewijzen ?
Mogelijks scenario ?
Man zet frietpot op, wafelijzer of toaster
Zet een flesje brandalcolhol eindje verder

Gaat weg en "vergeet" ........

ik zou eerder trachten om hem uit de woning te krijgen via zalvende handen. Erg spijtig weet ik wel maar geduld zal hier echt wel
vruchten afleveren. Mi toch
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Archief”