Het zit zo dat ik werkloos ben en naast een Bvba waarvoor ik bij Unizo in begeleiding ben het overweeg om een waarschijnlijk buitenlandse vennootschap (Belgisch mag niet zolang ik onder Unizo-begeleiding ben en heb bovendien geen startkapitaal) op te richten om nog wat dingen on the side te doen, daar de Bvba dreigt op de lange baan te komen.
Door de vriendelijkheid van mijn vorige werkgever/RVA/VDAB heb ik echter ook maar een schammele 370 Euro uitkering, dit gecombineerd met het komen uit een sector waar onbetaalde overuren een must zijn laat niet veel ruimte over.
Nu is dit de thuissituatie:
Ik woon officieel bij mijn alleenstaande moeder en ben meerderjarig.
Mijn vriendin (ook meerderjarig) woont ook bij ons maar echter niet officieel (verzekering auto via ouders was anders ondoenbaar).
Vraag 1:
Nu dacht ik (worst case scenario) als ik gruwelijk failliet ga door domheid, grootheidswaanzin of andere factoren en ze houden mij er toch aansprakelijk voor, dan lopen mijn vriendin haar bezittingen alvast gevaar daar deze zich ook in mijn kamer bevinden. Correct? (no way dat ze van alles een eigendomsbewijs heeft)
Vraag 2:
Dus had ik gedacht een zekere periode te overbruggen als "dakloze" met een referentie-adres bij het OCMW en tegelijk een overeenkomst op te stellen tussen mijn moeder en staterende dat ik "Als terugbetaling voor de voorbije maanden al mijn spullen daar nog aanwezig overdraag aan haar (meubels, gedeelde pc, tv, eventuele kleding) ".
Nu was dit volgens een vriend met kennis van zaken niet noodzakelijk sluitend omdat een gerechtsdeurwaarder het vorige adres waar ik verbleef ook zou controleren en dan zouden zij nog steeds met de miserie zitten EN dat dit document niets zou uitmaken.
Wat moet ik daar nu juist van denken?
Vraag 3:
Indien vraag 2 correct is, zou ik dit dan kunnen omzeilen door eventueel een tijd bij een vriend een kamer onder te huren en vervolgens om te schakelen op referentie-adres? Dan vinden ze op mijn vorige adres ook alvast niets van waarde EN dan ben ik zeker dat ze enkel de kamer die ik huurde zullen controleren en dus niemand anders last bezorg.
Is dit dan wel een sluitende oplossing?
Ps: Denk nu niet dat ik een of andere wazige fraude op poten ga zetten, ik heb gewoon even veel vertrouwen in het concept "geluk" als in mijn eigen boekhoudkunde, een boekhouder aannemen zit er echter nog lang niet in dus ja... Ook maak ik op deze manier kans om volwaardige uitkering te krijgen wat mijn voorbereiding wel ten goede zou komen, alsook mijn familieschuld, de reden dat ik zo laag zat was volgens het OCMW dat ik nog bij mijn moeder woonde en dus weinig bijdrage hoefde te leveren. (Dat verschil met 400 euro kinder- en wezengeld als minderjarige vergaten ze uiteraard wel!)
Soit ik dwaal af :-p
Alvast bedankt voor de inbreng and seriously, I'm not a bad guy!