Onvolledig uitgereikte reclame.. factuur vs. schadeclaim.

Vaoke
Topic Starter

Onvolledig uitgereikte reclame.. factuur vs. schadeclaim.

#1 , 01 apr 2011 21:33

Aan een mediagroep (dewelke ik hier niet bij naam wens te noemen) gaf ik telefonisch via m'n eigen notaris aan de instrumenterende notaris de opdracht om het een en ander (gedurende meerdere weken) te laten publiceren in "De ...........". In m'n eigen straat (o.a. bij mij zelve en de vele buren) alsook in een nabije omgeving.. werd bedoelde periodieke publicatie gedurende 4 weken niet-uitgereikt; net de periode die voorafging aan de "enige zitdag behoudens een hoger bod".. en dan zaten wij in volle wintervakantie!!!
Na herhaald aandringen bij m'n eigen notaris en na eerder zelf telefonisch contact te hebben met het betrokken mediabedrijf.. heeft men een zgn. (niet vrijgegeven of met name genoemd controleorganisme) het een en ander via een telefonische enquete laten natrekken; resultaat van deze enquete.. er is niets aan de hand; dat terwijl het tegendeel waar is?!
Probleem is, zij (noch mijn notaris, noch de instrumenterende notaris, noch bedoeld mediabedrijf) geven de desbetreffende naam - en adressenlijst van een 20-tal gecontroleerden niet vrij... dat terwijl ik ook in het bezit ben van een getuigenis "per mailbericht" dat o.a. in die nabije omgeving NIEMAND gedurende weken "De ..........." heeft ontvangen; uitgerekend de basis van mijn klacht.
Maar dat is nog niet alles.
Desondanks rekent men mij de volle pot aan.
Nu is mijn vraag.. volstaat die "getuigenis per mail" om een "kansvolle rechtsvordering" in te dienen of moet deze op de een of andere manier alsnog worden bekrachtigd ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vaoke
Topic Starter

#2 , 05 apr 2011 00:06

Ik zal de vraag anders stellen.
Op welke manier kan of moet ik bewijzen dat een beursgenoteerde mediagroep mij met haar factuur, zonder enige vorm van compensatie of inkorting, mij als (werkelijke) adverteerder (zijnde één van de erfgenamen en in bijkomende orde als voogd) als het ware oplicht en daarmee defacto morele en financiele schade toebrengt... omdat de desbetreffende periodieke publicatie (op z'n minst in een bepaalde omgeving) gedurende 4 weken niet werd uitgereikt o.a. bij de benadeelde zelve ?!
Dat allemaal in het kader van een mogelijke rechtsvordering bij een burgerlijke rechtbank.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2011 11:01

De uitreiking gebeurd door zelfstandigen die graag een centje willen bijverdienen, en niet door de mediagroup zelf.
U schrijft dat het in volle winterperiode was. Heel de maand december lag er pakken sneeuw, en dan ja je waarschijnlijk spreken van overmacht.
Het is niet dat in uw straat en een paar straten rondom het blad niet werd uitgerijkt dat anderen de aankondiging niet hebben gezien. Kandidaat kopers komen uit een grotere omtrek dan uw buurstraten.
En hoe ga je trouwens bewijzen dat je het blad niet hebt ontvangen?

Reclame

killerboy

#4 , 05 apr 2011 13:47

@mava105

Ik denk dat dit wel een algemeen probleem is bij de mediagroup. Het zijn inderdaad zelfstandigen die graag een centje willen bijverdienen. Mediagroup heeft echter wel inspecteurs in de sectors die klachten zouden moeten controleren en de bedelers terecht zouden moeten wijzen. In de winter kan ik alvast begrijpen dat reclame soms niet of laattijdig geleverd word. Tot zover echter de praktijk.

Uit eigen ervaring weet ik dat de bedelers gewoonweg hun zin doen. Heb zelf het afgelopen jaar al 10 tallen klachten ingediend. Zowel via mail als telefonisch en uiteindelijk krijg je dan 1 of andere vriendelijke persoon aan de lijn die je in werkelijkheid heel bot antwoord en vind dat ik teveel klachten indien en het eventueel dan zelf maar moet bedelen. Zelfs hoofdzetel al eens gecontacteerd , die me doorverbonden met iemand die me dan nadien zou terugbellen. Dat was 7 maand geleden :) nooit meer iets gehoord.
Tot op heden krijgen we dus onze reclamefolders en kranten nog altijd bv op zondag of maandag. Maar dan kan je er nog weinig mee doen omdat alles voorbij is.

Creatief

#5 , 06 apr 2011 19:16

@mava105

Tot op heden krijgen we dus onze reclamefolders en kranten nog altijd bv op zondag of maandag. Maar dan kan je er nog weinig mee doen omdat alles voorbij is.
Idem :(
Of we krijgen niets in de bus :? En plots krijgen we dan eens alles in viervoud. :?

Deze week kreeg toevallig een telefonische enquête van de mediagroep, die me inlichtingen vroeg of ik de wekelijkse reclame had ontvangen, o.a. "Weekkrant", ... Blijkbaar voeren ze dan toch stelselmatig een controle uit.
Laatst gewijzigd door Creatief op 05 jun 2011 10:49, 3 keer totaal gewijzigd.

Vaoke
Topic Starter

#6 , 07 apr 2011 13:28

Heeft er nog iemand negatieve ervaringen met de uitreiking van betaalde advertenties t.a.v. ondermeer "openbare verkopingen; in onderhavig geval opgenomen in De STREEKKRANT... waar dan ook in Vlaanderen ?
Uw ervaringen worden met zeer veel belangstelling gelezen!

Terug naar “Archief”