Info geven en gevolgen.

fendtje
Topic Starter

Info geven en gevolgen.

#1 , 04 apr 2011 13:02

Stel op een forum wordt om raad gevraagd om een technisch probleem op te lossen.
men voert de voorgestelde oplossing zelf uit.
en het loopt fout , defect , brand of andere schade als gevolg.
kan de raadgever hiervoor verantwoordelijk gesteld worden ?

dank voor antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 apr 2011 13:27

Wordt de raadgever betaald voor zijn advies?
Voert de raadgever de werken zelf uit?
Dwingt de raadgever iemand om zijn voorgestelde oplossing te gebruiken?

Als het antwoord 3 maal nee is zie ik niet in wat de raadgever verweten kan worden. Trouwens, net zoals bij dit forum, hebben de meeste fora een disclaimer waar men niet naast kan kijken als men inlogt.

EvilFreD

#3 , 04 apr 2011 14:31

Voeg daarbij het probleem van de bewijslast en je bent sowieso al verloren.
Want hoe ga je bewijzen dat je precies gedaan hebt wat je werd aangeraden?

Op een forum om advies vragen is trouwens hetzelfde als aan je buurman advies vragen bij een lekkende watrekraan.
Als hij zegt dat je de hoodkraan moet afsluiten, en jij doet dat maar daarbij breek je deze af en de hele kelder komt onder water te staan.
Dan kan je echt je buurman niet verantwoordelijk stellen. En hij hoeft zich daarvoor niet van te voren in te dekken.

Het verhaal wordt mogelijk wel anders als het een officieel forum betreft van een fabrikant of leverancier, waar u naar bent verwezen door een technicus of helpdeskmedewerker.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Terug naar “Archief”