Veel van die zaken kan je zomaar niet oprichten, dus hij zal wel de nodige attesten hebben.Ik weet iemand die oprichter, mede-eigenaar en (in de meeste gevallen) zaakvoerder is van van 13 ennootschappen in 7 verschillende sectoren? Vier ervan werden in het najaar van 2010 opgericht. De sectoren zijn: bank- en verzekering, immobiliën, hotel, juwelen, bouw, verzorgingsproducten en business supplies.
Bij 9 van die bedrijven is er niemand in loondienst. De meeste van die bedrijven zijn officieel gevestigd in een gewoon huis of appartement en niet in een handelspand of kantoor.
Ik vraag me af of dit nu allemaal normaal is of dat er misschien fraude, witwasserij of oplichting in het spel kan zijn.
Dat is wat men risicospreiding noemt.Ik weet iemand die oprichter, mede-eigenaar en (in de meeste gevallen) zaakvoerder is van van 13 ennootschappen in 7 verschillende sectoren?
Regelmatig ? Durf ik aan te twijfelen hoor. Waarom zou iemand die opleidingen volgen om nadien ergens te werken ? Is eerder nuteloos. Dan begint ie op zijn eigen.@Westhoek: Een immo kantoor oprichten zonder enige opleiding is zeer simpel en wordt regelmatig gedaan. Gewoon iemand in dienst nemen die wel een biv nummer heeft/kan krijgen.
Het is uiteraard je goed recht om dit verdacht te vinden, maar in welke zin ondervind jij nadeel van het feit dat deze persoon zoveel bedrijven heeft? Wat is juist uw reden om deze vraag te stellen?Ik weet dat al de zaken die ik heb opgenoemd niet illegaal zijn. Maar waarom anders wil iemand zoveel bedrijven oprichten? Je begint toch geen vennootschap om er één te beginnen? En ik denk niet dat hij die wil verkopen.
Ik vind het zeer verdacht.