Mag een advocaat die reeds 1100 € voorschot op dienstverlening heeft ontvangen en dan nog eens 750 € provisie vraagt zonder enige uitleg over
wat er reeds met die 1100 € werd gedaan het dossier zomaar éénzijdig afsluiten en niet meer verder opvolgen omdat je tot nader order (uitleg over
1100 € ) weigert zomaar opnieuw 750 € te betalen
Er was dus geen kwestie van geen zin te hebben niet te betalen maar een klant van een advocaat moet toch ook een beetje weten waar hij/zij aan toe is.
Bijhorend bij de éénzijdige beslissing zit nu plots wel een afrekening met volledige uitleg en er blijft nog +/- 600 € te betalen zijnde een totaal van ongeveer 1200 € aan dienstverlening (éénvoudig dossier + 3 x naar rechtbank).
Algemeen genomen wensen wij toch geen verdere dienstverlening van dit kantoor omdat hun ethische regels toch wel net iets anders zijn dan die
van mij. Maar ik maakte even de fout om te zien of het gras toch wel niet groener was aan de overkant. Eigenlijk was ik best te vreden van vorige
raadsman alleen hadden we, laat ons zeggen een dipje, in de relatie advocaat klant wat ondertussen is uitgeklaard.