afzeggen bestelling

etienne renders
Topic Starter

afzeggen bestelling

#1 , 12 apr 2011 20:40

Via email heb ik een tuinmachine besteld.
ik heb echter nooit een bestelbon getekend.
is deze email dan bindend?
kan ik de bestelling nog annuleren? een email is toch geen bewijs?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 apr 2011 20:56

Algemeen gezien: een email is een begin van een bewijs. Specifiek voor deze zaak kan ik niks zeggen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2011 09:01

Annuleren zal van de goodwill van de verkoper afhangen, denk ik. In principe is de e-mail de bestelbon. Mogelijk zal de verkoper er geen (rechts)zaak van maken als je de bestelling annuleert, maar netjes is het niet echt. Je hebt immers besteld...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Lightning

#4 , 13 apr 2011 10:39

Edit: foute info....
Laatst gewijzigd door Lightning op 13 apr 2011 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

bartvdv

#5 , 13 apr 2011 11:13

Ondertussen werd de wet op de marktpraktijken gewijzigd.

Leesvoer: http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... R_EU201105" onclick="window.open(this.href);return false;

xena

#6 , 13 apr 2011 12:47

Leesvoer: http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... R_EU201105" onclick="window.open(this.href);return false;
leuke info ; vul wel eerst naam en wachtwoord in

bartvdv

#7 , 13 apr 2011 14:05

Hmm, hoef ik niet te doen... Maar er zijn nog bronnen genoeg.

etienne renders
Topic Starter

#8 , 14 apr 2011 21:17

Algemeen gezien: een email is een begin van een bewijs. Specifiek voor deze zaak kan ik niks zeggen.
ok, maar iedereen kan toch een email sturen. bovendien heb ik nooit een bestelbon,offerte, of dergelijke getekend.De verkoper eist nu een schadevergoeding,ok het is misschien niet netjes maar ik kon dezelfde machine 150 Euro goedkoper krijgen.Hoelang heb je dan op de bestelling te annuleren? volgens mij kan eender wie een email (bestelling) versturen

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 apr 2011 22:08

e-mails worden dagelijks door de rechtbanken als bewijsmiddel aanvaard.

ganapathi tantra

#10 , 17 apr 2011 08:47

e-mails worden dagelijks door de rechtbanken als bewijsmiddel aanvaard.
Het is zelfs spijtig dat men zolang getreuzeld heeft om dit te doen. Het het argument dat iedereen dat
kan zal van tafel geveegd worden want ook iedereen kan beetje slim gespeeld een bestelbon in ander
mans naam tekenen. Men gelooft ook niet dat iemand anders zomaar een mail stuurt om iets te be-
stellen. Als bij controle blijkt dat het ip gegevens kloppen met uw huisadres dan zal u wel héél véél uitleg
verschuldigt zijn.
Puur ethisch gezien is de argumentatie van ergens anders goedkoper nadat men een verbintenis al eerder
afsloot zeer zwak.
Men kan in dit soort zaken alleen blijven hopen dat de verkoper mild is maar algemeen is de trend toch wel
zo dat men harder en harder optreed tegen dit gedrag. Niks is vrijblijvend éénmaal men een beslissing heeft
genomen. Dat noemt men verantwoordelijkheid
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Archief”