Autosticker

cindyp
Topic Starter

Autosticker

#1 , 15 apr 2011 09:34

Ik heb vernomen dat er stickers zijn die je op auto's kunt kleven die bijna niet te verwijderen zijn. Iemand melde mij dat je deze kan gebruiken wanneer iemand verkeerd geparkeerd staat op privéparking zonder enige gevolgen. Klopt dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 15 apr 2011 09:40

neen, u mag nooit moedwillig schade veroorzaken aan eigendommen van iemand anders.

zulke stickers die nagenoeg niet te verwijderen zijn, zijn op zich niet verboden, maar doordat ze zojuist moeilijk te verwijderen zijn is de kans groot dat er schade ontstaat.

indien bewezen kan worden dat u ( ik geef maar een voorbeeld ) zulke sticker(s) heeft aangebracht op een voertuig en deze schade veroorzaken bij het verwijderen ervan, kan u voor de nodige kosten opdraaien.

Lightning

#3 , 15 apr 2011 09:46

Zonder enig gevolg? Ik dacht het niet...
...U blijft aansprakelijk voor de eventuele schade.

Reclame

sheepie

#4 , 15 apr 2011 09:47

Ik heb vernomen dat er stickers zijn die je op auto's kunt kleven die bijna niet te verwijderen zijn. Iemand melde mij dat je deze kan gebruiken wanneer iemand verkeerd geparkeerd staat op privéparking zonder enige gevolgen. Klopt dit?
Alle stickers zijn te werwijderen... zelfs de moeilijke ("die bijna niet te verwijderen zijn") zijn gemakkelijk te verwijderen met een heteluchtpistool :P

cindyp
Topic Starter

#5 , 15 apr 2011 09:48

Heeft natuurlijk niet iedereen in huis... en er zullen wel van die slimmeriken bij zijn die beginnen te krassen... dat risico wil ik niet lopen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 apr 2011 10:49

Een vorige werkgever van mij had een privéparking die niet afgesloten was door een slagboom. De parkeerplaatsen waren wel gemerkt als privéplaatsen. Er werd "uiteraard" regelmatig op geparkeerd door niet-werknemers. Briefjes onder de ruitenwissers hielp niet veel. Op een bepaald moment is men de nummerplaten van de verkeerd-parkeerders gaan noteren. Eerste keer kregen ze een briefje onder de ruitenwisser met de melding dat de volgende keer een stikker op hun voorruit zou geplakt worden. Bij een aantal wagens kwam het zover dat er inderdaad een sticker opgeplakt werd. Dit heeft echter niet lang geduurd: binnen de paar dagen de politie op bezoek wegens opzettelijke beschadiging van een wagen. Werkgever heeft de eigenaar van de wagen moeten vergoeden (voorruit was gekrast geraakt bij de poging om te verwijderen.)

Dus neen, het mag niet!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#7 , 15 apr 2011 11:20

Veel eenvoudiger is op uw parking een duidelijke vermelding te plaatsen naar art 87 van het veldwetboek. Wildparkeerders kunnen dan aangepakt worden door de politie.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 apr 2011 14:27

Veel eenvoudiger is op uw parking een duidelijke vermelding te plaatsen naar art 87 van het veldwetboek. Wildparkeerders kunnen dan aangepakt worden door de politie.
Neen, de politie weigerde steevast om in te grijpen in bovenvermeldde situatie. Indien één van de wagens die er niet zou mogen staan de weg zou blokkeren van een wagen van een werknemer, dan zouden ze wel komen kijken. Maar anders? Neen, hoor, veel te druk met andere dingen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#9 , 15 apr 2011 14:39

Eens gaan babbelen met de lokale commissaris of op basis van het duidelijk leesbare art. 87 VW. en een duidelijk leesbaar uitgehangen "reglement" wielklemmen plaatsen.

Dat werd al eens zeer uitgebreid door Franciscus hier op dit forum gepost.

Terug naar “Archief”