Ik ben eigenlijk niet overtuigd van valsheid in geschrifte.
"Valsheid in geschrifte bestaat erin in een door de wet beschermd geschrift, met bedrieglijk opzet of met het oogmerk om te schaden, de waarheid te vermommen op een bij de wet bepaalde wijze, terwijl hieruit een mogelijk nadeel kan ontstaan; door de wet worden beschermd de geschriften die in zekere mate tot bewijs kunnen strekken, dit is zich aan het openbaar vertrouwen opdringen, zodat de overheid of particulieren die er kennis van nemen of aan wie zij worden voorgelegd, kunnen overtuigd worden van de waarachtigheid van de rechtshandeling of het juridisch feit in die geschriften vastgelegd of kunnen gerechtigd zijn daaraan geloof te hechten. (art. 193, 196 S.W.)" (Cass. (2e k.) AR P.05.0073.N, 21 juni 2005 (B.C. / V.D.V.J., H.M.)
http://www.cass.be" onclick="window.open(this.href);return false; (8 juli 2005); Pas. 2005, afl. 7-8, 1384)
Welk mogelijk nadeel kan er ontstaan door gebruik van dat zelfgemaakt kaartje?
Aanmatiging van ambt kan ik wel volgen.
"Dit misdrijf bestaat hetzij in het uitvoeren, zonder titel, van een bepaalde verrichting van een openbaar ambt, hetzij in het aanwenden van handelwijzen of van een voorstelling der zaken die, zonder verrichtingen van een openbaar ambt uit te maken, nochtans van zodanige aard zijn dat zij doen aannemen dat hij die ze aanwendt de bij de wet aan een ambtenaar of een openbaar officier toegekende bevoegdheden bezit (Cass., 18 juni 1941, Pas., 1941, I, 240; Arr. Cass., 1941, 143; Cass., 21 juni 1976, Pas., 1976, I, 1145). Dit kan blijken uit een geheel van feiten die, zonder wel bepaalde en gekenschetste handelingen te zijn, toch kunstgrepen en een inscenering uitmaken van zulke aard dat ze doen geloven aan een beweerde machtsuitoefening van een ambtenaar; het is niet onontbeerlijk het ambt te bepalen waarmede de dader zich heeft ingelaten (Cass., 11 juni 1934, Pas., 1934, I, 313; Cass., 29 oktober 1934, Pas., 1935, I, 46)."
Het logo van de politie is een bescherm merk:
http://register.boip.int/bmbonline/deta ... erType=REG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind niet zo onmiddellijk een strafbepaling die daarop van toepassing zou kunnen zijn. In ieder geval kan dit wel burgerrechtelijk aangepakt worden.