aanwezig zijn op dagvaarding of niet?

regenboog27
Topic Starter

aanwezig zijn op dagvaarding of niet?

#1 , 20 apr 2011 22:22

hoi!

Even een vraagje naar jullie mening:

Ik moet voor de politierechtbank verschijnen voor een snelheidsovertreding..

Mijn advocaat zegt dat het beter is als ik er niet bij ben..
Omdat hij van mening is dat de rechter anders tweemaal het verhaal zal horen en ik misschien te emotioneel zou kunnen reageren..

Maar ik heb altijd gehoord dat ze dat niet zo erg apprecieren als je er niet bij bent omdat dat een teken is van onverschilligheid..

wat is jullie ervaring? of wat denken jullie?

alvast bedankt voor jullie inbreng.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 apr 2011 22:49

Wat zijn de feiten??

regenboog27
Topic Starter

#3 , 21 apr 2011 22:07

ik reed 111 km/u ( gecorrigeerd) waar er 70 mocht gereden worden. ( tijdens werken op autostrade) . ze stonden nog voor de effectieve werken,en echt aan het eerste bord PATS !
Ook al stonden ze NET achter het EERSTe bord van 70 te flitsen, er reed iemand gigantisch in mn gat, dus ik kon niet onmiddellijk afremmen..
Ik reed, zoals altijd, 120 op autostrade, dus tis niet dat ik een te snelle rijder ben..
maar feit is feit, ik reed nog geen 70 waar ik 70 moest rijden..

Reclame

Lightning

#4 , 21 apr 2011 22:12

In uw geval kan u uw verhaal in de politierechtbank best beperken tot "Ja meneer, ik heb te snel gereden meneer, het zal niet meer gebeuren meneer". Als u zich probeert te verweren met uw verhaal hierboven kan u de straf enkel zwaarder doen uitvallen, want geen van de punten die u aanhaalt is verzachtend.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 apr 2011 22:40

maar wel gaan.

float
Juridisch actief: Ja

#6 , 23 apr 2011 07:40

Ik zou toch een advocaat nemen om u te verdedigen. Normaal zit dit in elke rechtsbijstand verzekering van een auto.
De modale burger zal bijvoorbeeld niet weten dat je enkel maar een rijverbod kan vragen voor bepaalde categorieën of een rijverbod dat enkel geld in het weekend, etc.

regenboog27
Topic Starter

#7 , 26 apr 2011 17:02

bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb inderdaad een advocaat die me zal verdedigen dankzij de rechtsbijstandsverzekering( Float), dus hij zal me zeker en vast wel helpen wat betreft het rijverbod. ( hoop ik :) )
Maar misschien dan best dat ik toch daar aanwezig zal zijn en mooi ' ja, meneer, nee meneer' zeggen en heel erg vriendelijk zijn?
Is het zoiezo niet in mijn "voordeel" dat ik daar BEN en toon dat het me kan interesseren en zeg dat ik het nooit meer zal doen of maakt dat niets uit?

Vandebos

#8 , 26 apr 2011 19:37

Het aanwezig zijn kan in uw voordeel spelen als u zich als een berouwvol zondaar kan gedragen. Niet aanwezig zijn zal in uw voordeel spelen als weet dat u dat niet kan...

Terug naar “Archief”