Ondanks dat wij de procedure onmiddellijk hebben opgestart, is er anderhalf jaar na datum nog steeds geen uitspraak.
Na verschillende keren de zaak te hebben uitgesteld (ondertussen al 5x), heeft de rechter toch geoordeeld dat er een deskundig onderzoek (lees DNA) nodig zal zijn. Ook al heeft mijn ex als ikzelf op de rechtbank verklaard dat hij niet de vader is, wordt dit niet bewezen geacht.
De rechter volgt hierbij het advies van het parket. Echter het advies van het parket zegt dat er een begin van bewijs is, maar aangezien wij pas officieel apart woonden op 2,5 maand voor haar geboorte, is dat niet voldoende. Dit is echter foutief! Op die datum ben ikzelf verhuisd, maar mijn ex en ik woonden officieel al apart voordat ik zwanger was (maar doordat ik 5 weken te vroeg bevallen ben, val ik niet buiten de voorziene 300 dagen).
Wij hebben dit tijdens de zitting ook door gegeven. De zaak werd nogmaals uitgesteld, opnieuw advies parket, en deze zeggen gewoon identiek hetzelfde. Gevolg, rechter eist DNA-onderzoek (voorschot te betalen van 800 euro!) Ondertussen kan mijn partner nog steeds zijn eigen dochter niet erkennen en draagt ze de naam van mijn ex (heel fijn als je dit overal mag gaan uitleggen)
Nu is mijn vraag: kan ik hiertegen een klacht indienen? Tegen het parket, of tegen de rechter? En hoe pak ik dit aan?
deze zaak sleept al veel te lang aan, met alle mentale en financiële gevolgen vandien...

alvast bedankt