bijzondere verbeurdverklaring en penale boetes.

ilia_1989
Topic Starter

bijzondere verbeurdverklaring en penale boetes.

#1 , 27 apr 2011 18:52

geachte,
ik heb een bijzondere verbeurdverklaring van 95000euro en 7000euro gerechtskosten. Graag had ik in de toekomst een huisje gekocht. Nu is mijn vraag: als ik mijn penale boeten maandelijks afkort en ik ga gaan werken, ga een lening aan en koop op een legale manier een huis, kan de staat mijn eigendom afnemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 apr 2011 18:58

Slaat een bijzondere verbeurdverklaring niet enkel op goederen verworven door misdrijven of de opbrengsten en goederen die met deze opbrengsten zijn aangeschaft?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 apr 2011 19:00

Op hoeveel jaar denk je € 100000 te hebben afbetaald...?
ALS dit al wordt toegestaan want het gaat net over de verbeurdverklaring van uw goederen AL uw goederen.
Laat staan dat de bank u een lening zou geven

Reclame

ilia_1989
Topic Starter

#4 , 27 apr 2011 19:07

Het zit zo: ze hebben berekend dat ik zoveel verdiend heb op illegale manier, maar ze hebben dat niet teruggevonden, die centen. Dus moet ik dat terugvorderen, wat ik ook doe 50euro per maand. Ik zit zogezegd met een Btw-schuld, dus zoals iemand die zijn belastingen niet heeft betaald. Iedere keer dat ik mijn nummerplaten binnenbreng of personenbelastingen terugkrijg wordt dit ingevorderd. Maar ze zitten niet aan mijn loon en ik krijg mijn vakantiegeld en eindejaarspremie en zo, ik betaal 50 euro maandelijks en ze laten mij gerust. Maar als ik nu een huis koop met een hypotheeklening en voorschot met me werkgeld, dat is toch geen geld dat komt uit misdrijf?

ilia_1989
Topic Starter

#5 , 27 apr 2011 19:10

Dus, ik krijg een banklening en sta ni op de zwarte lijst ofzo. Ik heb een normaal leven en rijd ook met een mooie auto.

ilia_1989
Topic Starter

#6 , 27 apr 2011 19:14

Artikel 43bis Strafwetboek, dat van toepassing is op het in het vermelde artikel 42, 3°, bedoelde vermogensvoordeel, bepaalt dat, in zoverre een vermogensvoordeel niet kan worden gevonden in het vermogen van de veroordeelde, de rechter de geldwaarde ervan raamt door begroting van een daarmee overeenstemmend -bedrag-.------------- dus nu betaal ik dat -bedrag- af .......

j.demoor

#7 , 29 apr 2011 10:06

“Artikel 43bis...Indien de zaken niet kunnen worden gevonden in het vermogen van de veroordeelde,raamt de rechter de geldwaarde ervan en heeft de verbeurdverklaring betrekking op een daarmee overeenstemmend bedrag...“(8 juni 1867 Strafwetboek).

De Staat kan dit overeenstemmend bedrag verhalen op al uw inkomsten en goederen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

sysrq

#8 , 29 apr 2011 13:23

Misschien de schulden eerst serieus afbetalen en dan andere prioriteiten zoals een huis kopen of met een mooie wagen rondrijden?

50€/maand is niet eens voldoende om de eventuele interesten te betalen laat staan de hoofdsom af te lossen....

jojan

#9 , 29 apr 2011 14:35

Op 95000 euro BTW schuld is er jaarlijks: 6650 EUR nalatigheidsintrest te betalen (7% per jaar). Dit is zo'n 554 euro per maand (0,5833% per maand). Dus u betaalt elke maand alleen al 500 euro te weinig om zelfs de intresten te stoppen!

ilia_1989
Topic Starter

#10 , 30 apr 2011 21:31

Met andere woorden: GROTE MISERIE!

jojan

#11 , 02 mei 2011 08:15

bovendien wordt door het afbetalingsplan de verjaring gestuit.
het is normaal wel zo dat u eerst de hoofdsom afbetaalt en dan pas de intresten. (dus in principe "verwerft" u elke maand iets minder intresten).

als u bovendien een huis zou kunnen kopen en u verkoopt het later, zal de BTW ontvanger eerst vergoed worden. De notaris is immers verplicht om bij verkoop alle ontvangers van belastingen (federale, btw, gewestelijke, provinciale en gemeente-ontvangers) een bericht te zenden met de vraag of er nog belastingsschulden zijn. Als er nog schulden zijn mag de ontvanger eerst langs de kassa passeren.

jojan

#12 , 03 mei 2011 11:16

correct de nalatigheidsintrest voor BTW bedraagt momenteel 0,8 euro per maand.

Carineerwin

#13 , 28 jun 2011 19:23

Ik heb ook een retributie ontvangen van het niet plaatsen blauwe schijf te Zaventem. Na telefonisch contact met de firma die de bonnetjes uitschrijft zegt men mij dat ze deze zouden laten vallen = Reden beginfase en sensibilisering van het systeem over heel Zaventem. Ja, de borden staan alleen maar bij het binnerijden van deze gemeenten. Nu, tot daar alles ok is het niet dat ik nu, meer dan 1 jaar nadien ik toch deze retributie krijg. Kan dit? Moet ik dit betalen? Weet ook dat dit in maart 2010 was en dit was voor de wet "privacy en de prive-maatschappijen" (zie in een ander forum) Wie heeft hier ervaring in? Wie kan raad geven?

Terug naar “Archief”