politierechtbank, rijden onder invloed.

ilia_1989
Topic Starter

politierechtbank, rijden onder invloed.

#1 , 30 apr 2011 21:46

geachte,
26juni kom ik voor de politierechtbank te brugge. Ik heb met 1.8promille in mijn bloed, met een voorlopig rijbewijs, in het weekend, zonder begeleider op een rondpunt gereden. Wat zal het gevolg zijn? Ben al voor de politierechtbank gekomen maar niet voor erge feiten, gordel en zo..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 mei 2011 08:43

En die voorgaande zijn allemaal met een voorlopig rijbewijs?

westhoek

#3 , 01 mei 2011 12:27

Dit is toch geen troll hé ?
Maar dit draadje heb ik voor u gevonden : http://wegcode.be/forum/showthread.php/ ... -blaastest" onclick="window.open(this.href);return false;? En die was nog iets nuchterder :-)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mei 2011 18:31

Men heeft een bloedproef moeten doen waarom geen ademanalyse???

j.demoor

#5 , 02 mei 2011 10:19

“Art.34...§ 2. met geldboete van 200 euro tot 2 000 euro, wordt gestraft :1° hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt...terwijl...de bloedanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,8 gram per liter bloed aangeeft...Art.38...§ 5. De rechter moet het verval van het recht tot sturen uitspreken en het herstel van het recht tot sturen minstens afhankelijk maken van het slagen voor het theoretisch of praktisch examen indien hij veroordeelt wegens een overtreding begaan met een motorvoertuig die tot een verval van het recht tot sturen kan leiden en de schuldige sinds minder dan twee jaar houder is van het rijbewijs B...”(16 MAART 1968. - Wet betreffende de politie over het wegverkeer).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Eddy009

#6 , 04 mei 2011 21:27

Politierechters in BRUGGE zijn zeer streng ...

Terug naar “Archief”