Een kind kan overal naar toe weglopen. Volgens mij ben ik vrij duidelijk. En als niemand kan bewijzen dat ik er iets vanaf weet, wat dan ? "Het kind" kan toch getuigen ? Hij is het slachtoffer. En ontvoering is alleen als het tegen de wil van het kind in is. Kan iemand anders nog een tip geven hoe ik dit het best kan aanpakken ? Alvast Bedankt !Heu??? "Kan het kind weglopen naar zijn oma"? Wat bedoel je hier mee? Als men kan aantonen dat jij daar voor iets tussenzit, werk je jezelf serieus in de problemen, hoor. Niet doen, dus. Als het echt zo is dat de vader het kind mishandeld, dan zul je dit moeten kunnen bewijzen en met die bewijzen verder gaan. Op eigen houtje proberen je kind bij de grootouders onder te brengen is geen slim idee... Het kind zal toch teruggestuurd worden naar de vader. De vader zal ook aangifte kunnen doen van ontvoering, enz, enz...
Nadat een kind 12 is geworden heeft een kind veel rechten. En mag zelf al veel beslissingen nemen.Een kind kan nog zelf geen beslissingen nemen (wettelijk dan), dus een ontvoering is vanaf tegen de wil van de ouders in.En ontvoering is alleen als het tegen de wil van het kind in is.
Nadat een kind 12 is geworden heeft een kind veel rechten. En mag zelf al veel beslissingen nemen.
Code: Selecteer alles
art. 432 sw: ... dan worden de straffen bepaald in de §§ 1 en 2 toegepast op de vader of de moeder die het minderjarige kind onttrekt of poogt te onttrekken aan de bewaring van hen aan wie het krachtens de beslissing is toevertrouwd, die het niet afgeeft aan degenen die het recht hebben het op te eisen of die het, zelfs met zijn toestemming, ontvoert of doet ontvoeren.