goed gedrag en zeden

ndt
Topic Starter

goed gedrag en zeden

#1 , 05 mei 2011 23:51

Ik heb jaren geleden, als ik net 18 geworden was winkeldiefstal gepleegd... maar ik ben nooit naar de rechtbank moeten gaan, er was dus nooit een vonnis, ze hebben het zo gelaten door de omstandigheden. wel hebben ze vingerafdrukken en foto's genomen voor mij in het systeem te zetten. dus ik vraag mij nu af dat dan ook op die goed gedrag en zeden komt als ik die moest nodig hebben voor te solliciteren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mei 2011 23:55

In welk systeem???

sheepie

#3 , 06 mei 2011 09:13

Ik heb jaren geleden, als ik net 18 geworden was winkeldiefstal gepleegd... maar ik ben nooit naar de rechtbank moeten gaan, er was dus nooit een vonnis, ze hebben het zo gelaten door de omstandigheden. wel hebben ze vingerafdrukken en foto's genomen voor mij in het systeem te zetten. dus ik vraag mij nu af dat dan ook op die goed gedrag en zeden komt als ik die moest nodig hebben voor te solliciteren.
Even muggenziften... "goed gedrag en zeden" bestaat niet meer, het is nu een uittreksel uit het strafregister ;-)
En voor zover ik weet: geen veroordeling => geen vermelding op het uittreksel...

Reclame

Fore

#4 , 06 mei 2011 09:22

Hmm

Voor zover ik weet, vraag ik nog altijd (zoals gevraagd) een attest voor goed gedrag en zeden aan (type I)

kan wel zijn dat ze me een uittreksel geven van het strafregister, ik lees dat ding nooit, het enigste wat telt: '# aantal bijlagen: 0'

Het domme is, overal krijg je dat direct mee, alleen thuis moet je altijd 3-4 dagen wachten
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus

#5 , 06 mei 2011 11:27

Blanco wordt dadelijk afgeleverd bij de gemeentedienst
Niet blanco is/kan na onderzoek ( oa door politie)

float

#6 , 06 mei 2011 11:55

Neen. In geen enkel geval.

Fore

#7 , 06 mei 2011 12:00

Op het interim kantoor vinden dit ook raar. Maar vraag dat ding nu al 5 jaar aan en ik heb elke keer 3 tot 5 dagen wachten :)

Franciscus

#8 , 06 mei 2011 12:01

Wie zegt dat er geen vonnis was???kan met opschorting zijn .....
Als de politie die foto en vingerafdrukken heeft genomen sta je WEL in het gerechtelijk systeem.

Franciscus

#9 , 06 mei 2011 12:03

Kleine gemeente waar de burgemeester zelf tekent?
Normaal kan een aangestelde strafregister dat tekenen.
Indertijd zat strafregister bij ons bij de politie en dan was het DE commissaris die de stukken tekende.
Nu is de taak terug bij de burgemeester en de stadsdiensten.

Fore

#10 , 06 mei 2011 12:08

7000 inwoners is toch niet héél klein, geen idee wrm het zolang duurd :p

maar burgemeester zelf tekent het niet

float

#11 , 06 mei 2011 12:09

Wie zegt dat er geen vonnis was???kan met opschorting zijn .....
Als de politie die foto en vingerafdrukken heeft genomen sta je WEL in het gerechtelijk systeem.
Hij zegt dat hij nooit naar de rechtbank is moeten gaan. Het tweede feit is niet relevant voor een type 1 voor een bewijs van goed zedelijk gedrag. Dat kan het geval zijn voor een type 2, maar dan nog kan deze informatie niet worden meegedeeld aan de betrokken persoon.

Marijkealleen

#12 , 06 mei 2011 13:03

Een studiegenoot van mij heeft ook zoiets voorgehad, stomme zet op zijn 19 jaar. Ook foto's genomen, vingerafdrukken.. maar door toedoen van de burgemeester (klein dorp) diende de winkel zelf geen klacht in, en is er geen 'vervolg' geweest, ttz. geen straf uitgesproken. Hij zat in zijn laatste jaar normaalschool en hij geeft nu les (buiten die stomme zet indertijd mankeert er helemaal niks met die gast), al bijna 23 jaar. Als er geen klacht werd ingediend heb je dus blijkbaar ook geen strafblad anders had hij nooit nog in het onderwijs terecht gekund.

float

#13 , 06 mei 2011 13:29

Je hebt geen strafblad als er geen veroordeling wordt uitgesproken. De klacht maakt niets uit.

mapleleiah

#14 , 08 mei 2011 15:17

Bovendien verdwijnen heel wat zaken na x aantal jaren van het strafblad ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Archief”